محمدناصر نیکبخت شامگاه چهارشنبه در شورای تبیین مواضع دانشجویی بیان کرد: 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود 6 ، هشت، 15 و 18 درصد آماده پرداخت به متقاضیان است.
وی توضیح داد: به منظور کمک به متقاضیان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در همدان، برای کاهش سود بانکی به زیر 15 درصد در اقدامی نو و خلاقانه 500 میلیارد ریال اعتبار در اختیار بانک های همدان بدون دریافت سود قرار گرفت.
استاندار همدان ادامه داد: در زمان پرداخت تسهیلات 18 درصدی، بخشی از سود در قالب یارانه پرداخت می شود تا سود برای وام گیرنده به زیر 15 درصد برسد.
نیکبخت بیان کرد: کسانی که نرخ بیکاری همدان را بالاتر از درصد اعلام شده می دانند دغدغه استان را دارند اما تنها مرجع رسمی اعلام آمار، مرکز آمار ایران است و این مرکز نرخ بیکاری همه استانها را اعلام می کند.
وی ادامه دارد: طبق نظر مرکز پژوهش های مجلس، کسب و کار در همدان با 13 رتبه ارتقا به 11 رسیده است و این بر روی اشتغال نیز تاثیر مثبت گذاشته است.
استاندار همدان تاکید کرد: معضل بیکاری باید با عملی کردن اقتصاد مقاومتی، پرداخت تسهیلات، رفع موانع تولید و تسهیل فرایند ایجاد اشتغال، رفع شود.
نیکبخت اظهارکرد: مسولان هر چه بیشتر نقد شوند و اشکالات و نقص های خود را بشنوند بهتر برای رفع مشکلات اقدام می کنند.
وی ادامه داد: علت ارزشمند بودن دانشجو در هر جامعه و کشوری، داشتن ویژگی هایی نظیر پویایی، انقلابی و دلسوز بودن و داشتن روحیه اعتدالی است.
وی درباره روز دانشجو گفت: روحیه استکبار ستیزی دانشجویان در سال 1332 موجب شهادت سه تن از دانشجویان تحصیلکرده شد و و آنها با فدا کردن جان خود به استکبار اعلام کردند که از تجهیزات و تاسیسات رژیم ستم شاهی و اربابان آن واهمه ای ندارند.
استاندار همدان اظهارکرد: دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز نقش بسیار موثری داشتند و جان خود را برای این میهن فدا کردند.
نیکبخت افزود: در جنگ تحمیلی هیچگونه خط کشی نبود و چپ، راست و میانه معنایی نداشت و همه در قامت یک بسیجی دنبال دفاع از نظام، دین و تمامیت ارضی کشور بودند.
وی تاکید کرد: نیروهای بسیج مد نظر امام راحل و رهبری ، متعلق به کل کشور هستند و مستقل از همه جناح ها برای پیشرفت و توسعه کشور تلاش می کنند.
استاندار همدان ادامه داد: در جریان برجام و مذاکرات هسته ای، ایران در مقابل همه دنیا ایستاد و اولین توفیق ایران ، نشستن دولت آمریکا پای میز مذاکره بود.
نیکبخت با عنوان اینکه برجام موجب عصبانیت آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است افزود: 'ترامپ' این رییس جمهوری تاجر و بنگاه دار آمریکا به علت عصبانیت از اجرایی شدن برجام در تصمیم غیر عقلانی مساله پایتختی رژیم صهیونیستی را مطرح کرد.
وی ادامه داد: دیپلماسی قوی ایران در سیاست خارجی و هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری، دولت آمریکا را منزوی کرده است و اگر آمریکا بخواهد کاری در مورد برجام انجام دهد هیچیک از کشورها با این دولت همراهی نمی کنند.
استاندار همدان در ادامه این نشست صمیمی با دانشجویان بسیجی در پاسخ به سوالات، مطالبات، خواسته ها و دغدغه های این قشر گفت : اگر مسئولی روح خدمتگزاری نداشته باشد و پست خود را امانت و رسالتش را خدمت به مردم نداند حتی در صورت توفیق در کار،نمی توان او را مدیری موفق دانست.
نیکبخت افزود: سرمایه یک کشور ، نیروی انسانی است و توسعه هر کشور با وجود نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی نخبه و توانمند ایجاد می شود.

*** اجرای اقتصاد مقاومتی تنها وظیفه دولت نیست
بالاترین مقام اجرایی استان همدان اظهارکرد: در تمامی زمینه ها از جمله اقتصاد مقاومتی نیازمند همکاری و همراهی همه مردم به ویژه بسیجیان هستیم.
نیکبخت افزود: اقتصاد مقاومتی تنها مربوط به دولت نیست بلکه همه در اجرای اقتصاد مقاومتی ماموریت دارند و بسیجیان نیز می توانند برای تحقق این مطالبه مقام معظم رهبری با ارایه طرح از امکانات موجود بهره بگیرند.
وی ادامه داد: طبق نظر تمامی کارشناسان و دلسوزان کشور تنها راه حل مشکلات کشور اجرای اقتصاد مقاومتی است البته این را نباید استفاده نکردن از تکنولوژی خارج از کشور تفسیر کرد.
استاندار همدان گفت: اقتصاد مقاومتی در همدان به خوبی اجرا شد که مصداق آن بازگشت واحدهای تعطیل به چرخه تولید، افزایش ظرفیت تولیدی واحدها و تقویت زیر ساخت ها است.
وی با بیان اینکه 600 واحد تعطیل همدان در دولت تدبیر و امید به چرخه تولید بازگشتند مثال زد : یک واحد تولید فولاد ملایر یک 6زار و 800 میلیارد ریال بدهی داشت و مدیر آن نیز در زندان بود ولی با مطرح شدن این طرح در ستاد تسهیل استان و کشور ، بدهی این واحد قسط بندی شد همچنین 100 میلیارد ریال تسهیلات برای بازگشت به کار این واحد پرداخت شد.
نیکبخت افزود:هم اینک این کارخانه به چرخه تولید بازگشته و 500 نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند و در صورت حضور معاون اول رییس جمهوری در همدان بازدیدی از این طرح صورت می گیرد.

**سرمایه گذاری 86 هزار میلیارد بخش خصوصی در همدان
وی ادامه داد: 86 هزار میلیارد ریال تا پایان سال گذشته سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در این استان صورت گرفته است که این توفیق از ره آورد های اقتصاد مقاومتی است.
نیکبخت ادامه داد: بر اساس آمار تامین اجتماعی 800 تا یک هزار شغل ماهانه در همدان ایجاد می شود و امسال با وجود ابلاغ اعتبار آن از خرداد ماه، تاکنون 11 هزار و 800 فرصت شغلی در این استان ایجاد شده است.
وی با ذکر این سوال که علت بالا بودن نرخ افراد جویای کار چیست توضیح داد: قرار بود از محل درآمد هدفمندی یارانه ها 30 درصد به بخش تولید، 20 درصد برای نوسازی تجهیزات واحدهای تولیدی و 50 درصد به مردم پرداخت شود اما 30 درصد سهم واحدهای تولیدی و 20 درصد اعتبار پیش بینی شده برای نوسازی تجهیزات پرداخت نشد و واحدها یکی پس از دیگری تعطیل شدند.
وی یادآوری کرد: آبان سال 92 بیش از 18 واحد بالای 30 درصد ظرفیت در استان همدان فعال بودند و تمام این واحدها به علت ناتوانی در پرداخت اقساط و قرار گرفتن در لیست سیاه بانک ها، اجازه دریافت وام هم نداشتند.

**مسایل حزبی را نباید در کارها دخالت داد
نیکبخت با تاکید بر اینکه مسایل جناحی و حزبی را نباید در کارها دخالت داد عنوان کرد: با همه طیف ها کار و همکاری می کنم چون کار مردم برای من بسیار مهم است .
وی تصریح کرد: هر فردی که در مدیریت استان به کار گرفته می شود باید ابتدا خط مشی دولت را قبول داشته باشد و در این راستا اصولگرا و اصلاح طلب فرقی ندارد.
وی گفت: مدیران استانی با تصمیم استاندار و وزیر مربوطه و مسئولان شهرستانی به همفکری فرماندار و سازمان مربوطه انتخاب می شوند و هم اینک هماهنگی خوبی بین نمایندگان و مجموعه مسولان استان وجود دارد که حفظ این اتحاد به نفع مردم است.

** همدان نیازمند صنایع تبدیلی است
استاندلر همدان با بیان اینکه صنایع تبدیلی در همدان کم است افزود: سالانه پنج میلیون تن تولید محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود که 50 درصد آن مصرف شده و مابقی به علت نبود صنایع تبدیلی ، بهوفروش می رسد.
نیکبخت گفت: یکی از صنایع تبدیلی این استان که پیشتر تعطیل شده بود با پرداخت 50 میلیارد ریال تسهیلات و ظرفیت 300 هزار تن دوباره به چرخه تولید بازگشت .
وی اظهار کرد: مجوز ایجاد 2 واحد کارخانه چقدرقند به نهاوند ارایه شده است و از امسال تسهیلات و موارد مورد نیاز برای تکمیل آنها اختصاص می یابد.

** ضرب العجل دولت برای واحدهای تملک شده توسط بانک ها
استاندار همدان گفت: طبق نامه ای که هفته جاری توسط دولت به استانداری ها ابلاغ شد باید ، واحدهایی که بانک ها تملک کرده اند توسط بانک فعال شده یا تعیین تکلیف کنند.
نیکبخت در پاسخ به سوال دانشجویی که مدعی بود 70 درصد واحدهای مستقر در شهرک صنعتی بوعلی تعطیل هستند بیان کرد: 85 شرکت در این شهرک مستقر است که تنها 16 واحد که بیشتر آنها متعلق به دهه گذشته بوده و مالکان آنها رغبتی به ادامه فعالیت نداشتند تعطیل است.
وی با بیان اینکه 870 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی مستقر هستند اظهارکرد: برای تسهیل در امر سرمایه گذاری یک پنجره واحد پیش بینی شده است و در پنجره واحد تمامی واحدهایی که باید استعلام را بدهند آنجا حضور دارند و مشاوره مورد نیاز را به سرمایه گذار می دهند.

**توجه دولت به حاشیه نشینان
استاندار همدان گفت: طبق مصوبه مجلس، دولت می تواند به حاشیه شهرها گاز و برق بدهد و در این مصوبه هیچگونه الزام و تکلیف برای دولت وجود نداشت با این وجود از شرکت گاز و توزیع نیروی برق خواستم به تمامی مراجعه کنندگان امتیاز ارایه دهند.
نیکبخت ادامه داد: در راستای توجه به بانوان پست جدیدی در فرمانداری ها ایجاد شده که باید از توان بانوان در این سمت استفاده شود و در این راستا تا پایان هفته آینده اسامی بانوانی که انتخاب شدند توسط فرمانداران معرفی می شوند.

** همدان باید مهیای میزبانی اجلاس 2018 شود
وی گفت: رویدادهای بین المللی این استان در پیش است که مهمترین آنها میزبانی همدان برای برگزاری 2 اجلاس بین المللی و آسیایی است.
وی افزود: اجلاس گردشگری جهانی 2018 با حضور 180 کشور جهان در همدان برگزار می شود که سطح مهمانان این همایش در سطح وزرا و برخی روسای جمهور است.
استاندار همدان اضافه کرد: اجلاس آسیایی نیز با حضور مسوولان 35 کشور در همدان برگزار می شود که این افتخار بزرگی برای اهالی این استان است.
نیکبخت ادامه داد: برای برگزاری اجلاس جهانی گردشگری باید غارعلیصدر ساماندهی شود همچنین تلاش کرد رهاورد این اجلاس جذب سرمایه گذار خارجی شود.
وی اظهار کرد: از دیگر افتخارات این استان راه اندازی دانشگاه دی هشت است که استانداری برای آعاز به کار این دانشگاه پنج میلیارد ریال اختصاص داد و هم اینک این دانشگاه دانشجو می پذیرد.
وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در ارتباط با تلاش یکی از جناح ها برای برکناری وی بیان کرد: این اقدام ها موید مستقل بودن استاندار است.
نیکبخت تاکید کرد: برای بنده، مردم بسیار مهمتر از جناح چپ و راست است و بنده به عنوان مسئول ارشد استان از مسایل حاشیه ای گریزان هستم ، چون انجام کار مردم در اولویت است.
وی ادامه داد: در هر جناح و دسته ای انسان هایی با تفکرهای مختلف وجود دارد و تاکنون افرادی از هر 2 طیف اصلاح طلب و اصولگرا عملکرد بنده را بارها نقد کرده اند.
استاندار همدان شامگاه چهارشنبه در شورای تبیین مواضع دانشجویی حضور یافت و در نشستی پنج ساعته با دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان همدان در فضایی صمیمی به سوالات، مطالبات، خواسته ها و دغدغه های این قشر پاسخ داد.
7526/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.