سید اسکندر صیدایی بعد از ظهر پنجشنبه در همایش اقتصاد مقاومتی استان همدان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان تویسرکان، افزود: از 2 هزار و 30 طرح استان همدان 103 طرح به عنوان طرح های اقتصاد مقاومتی معرفی شده است.
وی با بیان اینکه سهمیه استان همدان برای واگذاری طرح ها به بخش خصوصی در سال گذشته 66 طرح بود، افزود: 235 طرح در سال 95 به بخش خصوصی واگذار شد.
وی ارزش کل صادرات استان در سال گذشته را 844 میلیون دلار اعلام و اضافه کرد: از این رقم 132 میلیون دلار ارزش صادرات از گمرک استان بوده و 712 میلیون دلار نیز از سایر گمرکات انجام شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان بیان کرد: در بخش کشاورزی تمرکز در بحث گلخانه‌داری است که با ساماندهی انجام شده 60 هکتار گلخانه در سطح استان ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه 80 واحد صنایع کشاورزی در استان همدان بهره‌برداری شده است، افزود: با اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی 42 میلیون متر مکعب صرفه‌جویی شد.
صیدایی بیان کرد: استان همدان با داشتن اسناد راهبردی و با پشتوانه مطالعات آمایش، مدیریت همدل و انگیزه مضاعف، گام‌های موثری در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی برداشته است.
وی با اشاره به برخی از دستاوردهای اقتصاد مقاومتی در استان همدان، افزود: فراگیر بودن سطح تصمیم‌گیری یکی از دستاوردهای ستاد اقتصاد مقاومتی است که علاوه بر ستاد استانی در تمام شهرستان‌ها جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود که تاثیرات مناسبی در زمینه توسعه همدان دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با بیان اینکه 15 طرح با مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی در استان در حال احداث است، افزود: 2 هزار و 70 متقاضی در سایت بهین ‌یاب ثبت نام کردند.
صیدایی بیان کرد: هدایت و تولید انرژی خورشیدی یکی از اهداف حوزه اقتصاد مقاومتی است که در این راستا 200 مگاوات ظرفیت احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان همدان شناسایی شده است.
فرماندار تویسرکان نیز در این نشست گفت: در این شهرستان چهار محور اصلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است و این برنامه‌ها در زمینه‌ های کشاورزی، صنعت، گلخانه‌ها، آبیاری مدرن، اراضی شیب‌دار در 100 هکتار، اصلاح باغات گردو با محوریت سرشاخه‌کاری است.
حبیب مومیوند با بیان اینکه 15 هکتار گلخانه در تویسرکان وجود دارد، افزود: پنج هکتار گلخانه قبل از سال 95 ایجاد شده بود که این میزان در دو سال اخیر 10 هکتار به گلخانه‌های تویسرکان افزایش یافت.
گفتنی است 300 طرح استان همدان با اعتباری افزون بر یک هزار و 690 میلیارد ریال در راستای اقتصاد مقاومتی تدوین شده است.
7523/2090
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.