جعفر سرقینی شامگاه چهارشنبه در نخستین نشست مشترک شورای عالی معادن کشور و شورای معادن استان کرمان در محل استانداری کرمان با بیان اینکه اگر با این آهنگ پیش برویم به ظرفیت هدف گذاری شده در چشم انداز توسعه خواهیم رسید افزود: در 20 استان 112 میلیون تن ظرفیت در حال اجرای زنجیره فولاد کشور وجود دارد.
وی تصریح کرد: تفویض 60 درصد اختیارات شورای عالی معادن به استانها یک ماه قبل تصویب شد و بناست 2 مرحله دیگر تفویض اختیار به استانها داشته باشیم.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سه استان از جمله استانهای کرمان، آذربایجان شرقی و اصفهان تشکیل شورای معادن را پیگیری می کردند و پرچمدار تشکیل شورای معادن استانها بودند.
وی افزود: استان هایی از جمله کرمان در تفویض اختیارات پیشتاز خواهد بود و تفویض اختیارات به استانها احتمالا بصورت یکسان داده نمی شود و برخی استانها سهم بیشتری می برند.
سرقینی عنوان کرد: توسعه بخش معدن استان کرمان مدیون شرکت های گل گهر سیرجان و میدکو است و طرح جامع زغالسنگ در حال بازنگری است.
وی با اشاره به اینکه تولید مس کاتد پایین آمده و به حدود 15 هزار تن رسیده است گفت: مس محتوای تولید، 35 درصد افزایش تولید داشته است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از سال آینده 10 درصد از صادرات سنگ آهن خام عوارض دریافت می کنیم.
در نخستین نشست مشترک شورای عالی معادن کشور و شورای معادن استان کرمان سرقینی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس خانه معدن ایران، ریاست سازمان نظام مهندسی کشور، معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی، رئیس کمیسیون معدن در مجلس شورای اسلامی، نماینده های مردم کرمان و راور، سیرجان و بردسیر، شهربابک، رفسنجان و انار در خانه ملت و سایر مدیران دستگاه های اجرایی، مدیران بخش خصوصی استان کرمان، معاون قضایی دادگستری کل استان تهران و ریاست صنایع معدنی گل گهر سیرجان حضور داشتند.
استان کرمان بهشت معادن ایران نام گرفته و رگه های مختلف معدنی در این استان وجود دارد.
بیشتر تولیدات معدنی این استان مس، زنجیره فولاد و ذغالسنگ است در دولت تدبیر و امید نیز که این استان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی شناخته شد توجه ویژه ای به بحث معدن در این استان می شود.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.