اسدالله ربانی مهر عصر چهارشنبه در نشست مجمع عمومی سمن های جوانان همدان اظهار کرد: با توجه به اهمیت برگزاری این رویداد مهم بین المللی، ارائه طرح ها پیرامون رویداد گردشگری همدان 2018 در اولویت اصلی قرار دارد ضمن اینکه نشاط اجتماعی، گردشگری و کارآفرینی دیگر طرح های مورد حمایت هستند.
وی اضافه کرد: سمن ها همواره از جایگاه بسیار مهمی برخوردار هستند و برهمین اساس ایده ها و نظرات آنها به عنوان یکی از هسته های اثرگذار در جامعه حایز اهمیت است.
ربانی مهر افزود: امروزه نشاط اجتماعی جوانان دراولویت برنامه های حوزه جوانان دولت تدبیر و امید است و برهمین اساس زمینه های لازم را برای ارائه طرح های قابل اجرا در این بخش را مهیا ساخته ایم تا سمن ها با برنامه و هدف مشخص در این مسیر گام بردارند.
وی با اشاره به افزایش ایجاد سمن ها در حوزه های مختلف گفت: تا پایان سال سمن های جوانان به 110سمن خواهد رسید.
ربانی مهر خاطرنشان کرد: در حالیکه تقویت سمن های شهرستان ها در اولویت قرار دارد اما انتظار داریم نمایندگان مجلس در راستای افزایش اعتبار مالی حوزه جوانان در بودجه کل کشور اهتمام ویژه را داشته باشند.
وی افزود: بیشترین فعالیت سمن های زیرمجموعه اداره ورزش و جوانان استان همدان در حوزه های گردشگری، علمی پژوهشی، سبک زندگی اسلامی و خانواده و فضای مجازی، خیریه، آسیب های اجتماعی، مذهبی، اجتماعی، کارآفرینی و فرهنگی هنری است.
براساس آمارها هم اکنون بیش از 30 درصد از جمعیت همدان را جوانان تشکیل می دهند و این استان یکی از هفت استان دارای جمعیت جوان کشور به شمار می رود.
سازمان های مردم نهاد (سمن ها) این استان در بخش ورزش و جوانان بیش از هشت هزار عضو فعال دارد.
هم اینک 95 سمن در همدان فعالیت دارند.
استان همدان حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.