مریم روان بخش روز سه شنبه در بازدید از سرا و کاروانسراهای شهر همدان اظهار کرد: اتاق های فکر متعددی در استان همدان برای رونق صنعت گردشگری تشکیل شده اما خروجی لازم در خصوص تصمیم گیری موثر در راستای بهره مندی از جاذبه های دیدنی بافت قدیمی و زیبای بازار همدان صورت نگرفته است.
وی با تاکید بر احیا و حفظ بافت های تاریخی و فرهنگی همدان افزود: در بخش گردشگری قبل از اینکه به تبلیغات و فرهنگ سازی بپردازیم، ابتدا باید در تدوین برنامه اصولی و سازماندهی حوزه های مختلف گردشگری در راستای رونق این صنعت مهم اقدام شود.
روان بخش بیان کرد: همدان دارای ظرفیت های بالای گردشگری در حوزه تاریخی، تمدن و فرهنگی است که باید از این ظرفیت های مهم در جهت رونق این صنعت بهره گرفت.
وی ادامه داد: همچنین باید توجه داشت که گردشگران خارجی به دنبال پاساژگردی و مکان های لوکس و مدرن امروزی نیستند بلکه می خواهند تاریخ، تمدن و بافت قدیمی هر منطقه را تماشا و پیرامون آن اطلاع کسب کنند.
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: هنوز در زیرساخت های صنعت گردشگری با مشکلاتی مواجه هستیم که نمونه آن برخورداری از پارکینگ عمومی است که شورا و شهرداری باید در این زمینه برنامه ریزی و اقدام کنند.
وی اضافه کرد: همچنین در احیای بافت های تاریخی و فرهنگی نیازمند همت و تعامل همگانی دستگاه های اجرایی استان از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استانداری و سایر نهادهای مرتبط هستیم.
وی با اشاره به اینکه زمان ماندگاری گردشگر در همدان حدود 2 روز است، خواستار تامین زیرساخت های لازم برای افزایش اقامت مسافران در این شهر شد.
روان بخش همچنین افزود: با توجه به اینکه اقتصاد شهر همدان بر مبنای گردشگری تعریف شده است، باید به سمت احیای بافت های سنتی شهر پیش برویم و از این ظرفیت برای رونق صنعت گردشگری بهره بگیریم.
در استان همدان 180 کاروانسرا وجود دارد که بیشتر آنها در بازار قدیمی شهر همدان واقع شده اند.
7520/2090
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.