رئیس شورای شهر مروست با معرفی 4 جاذبه گردشگری این شهر، دلایل عدم استقبال گردشگران از جاذبه های این شهرستان را تشریح کرد.

حجت فلاحتی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن معرفی شهر مروست که در 180 کیلومتری جنوب استان یزد واقع شده اظهار داشت: شهر مروست همان طور که در کتب تاریخی مختلف از آن با نام های "دارالکلات" و "مروشازان" یاد شده نشان از قدمت تاریخی این شهر دارد. 

وی افزود:  مروست آثار تاریخی بسیار زیاد اعم از قلعه‌ها، خانه‌های قدیمی،‌ مساجد و همچنین جاذبه‌های‌تاریخی دارد  که قدمت آنها به سال‌های قبل از اسلام باز می‌گردد.

فلاحتی افزود: به دلیل کم‌توجهی مسئولان این شهر در سطح ملی معرفی نشده و ما در طی سال‌های اخیر با برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف سعی در معرفی این شهر داشتیم که در 2 سال اخیر شاهد رشد صنعت گردشگری مروست بودیم.

وی در رابطه با جذب گردشگران و برنامه های ارائه شده در این زمینه افزود: ما طی 2 سال اخیر بستر مناسبی برای جذب گردشگران ایجاد کردیم.  به دلیل وجود 4 موقعیت جغرافیایی گوناگون؛ کوهستانی و چشمه سارها، دریاچه نمک، کویر و دشت ها در مروست فضای خوبی برای جذب گردشگر وجود دارد.

فلاحتی تشریح کرد: به دلیل عدم معرفی مروست، استقبال چندانی نداشتیم ولی با تلاش‌های انجام شده در زمینه معرفی این شهر در رسانه‌های مختلف  موفق به گسترش روند جذب گردشگر شدیم.

وی با اشاره به اینکه نخستین جشنواره روز مروست که در تاریخ 26 مرداد ماه سال جاری برگزار شد،توضیح داد: ما شاهد حضور گردشگران و تور لیدرهایی از سراسر ایران بودیم ولی متاسفانه به دلیل محرومیت این شهر در استان، توجه چندانی به بافت بسیار زیبا و ارزشمند آن نشده است.

فلاحتی در پایان ضمن تبریک به جناب آقای مونسان به جهت انتصاب سمت با ارزش ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و اظهار امیدواری از حمایت ایشان، خواستار توجه بیشتر به این منطقه شد و تاکید کرد: اگر این منطقه توسط رسانه‌های مختلف معرفی شود و از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری حمایت شود می‌توان گامی بلند در زمینه جذب گردشگر برداشت که این کار  منافع ملی را در بر دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.