امیر خجسته روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاریخ و تمدن ایران زمین، گوهری گرانبها برای گردشگری داخلی و خارجی است و انتظار می رود سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نسبت به معرفی هرچه بهتر همدان و نیز برگزاری هرچه باشکوه تر اجلاس وزاری گردشگری آسیا همکاری لازم را داشته باشد.
وی بر اختصاص یافتن بودجه مناسب و تشکیل هر چه سریعتر ستاد استانی برای برگزاری هر چه بهتر اجلاس وزرای گردشگری آسیایی در همدان تاکید کرد و گفت: در راستای تامین زیر‌ساخت‌های همدان در فرصت باقی‌مانده تصمیم های خوبی با استاندار همدان اتخاذ شده که مهمترین آنها تقویت زیرساخت‌های فرودگاهی و افزایش تعداد پروازهای بین‌المللی در زمان برگزاری این رویداد است.
وی افزود: ظرفیت های بالقوه تاریخی و گردشگری همدان شایسته معرفی هرچه بیشتر در عرصه بین الملل است و برهمین اساس باید از 2018 به عنوان فرصت طلایی در شناساندن این استان تاریخی استفاده کرد.
خجسته خاطرنشان کرد: آیین اجلاس 'پایتخت گردشگری آسیا' در سال 2018 قرار است به زودی با حضور وزاری گردشگری 34 کشور آسیایی در همدان برگزار شود و تمامی مسئولان اجرایی استان باید در استای برگزاری باشکوه این برنامه بسیج شوند.
وی گفت: به عنوان نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند، پیگیر رفع دغدغه ها در این حوزه و هماهنگی با مسئولان مربوطه کشوری برای اجرای باشکوه اجلاس وزرای گردشگری آسیا هستم و از هیچ کوششی فروگذار نمی کنم.
به گزارش ایرنا، این برای اولین بار است که اجلاس جهانی گردشگری در ایران برگزار می شود و میزبانی همدان در این دوره، ظرفیتی عظیم برای این استان محسوب می شود.
استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین دارای بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی و توریستی شناسایی شده است که یکهزار اثر آن ثبت ملی شده است.
این استان به واسطه وجود شمار زیادی آثار تاریخی، تفریحی و توریستی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین معرفی شده است.
آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی، آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار می گیرد.
سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.
7520/2090
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.