به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم روز یکشنبه در این کارگاه گفت: جزیره قشم آیینه بزرگ و وسیعی از زیبایی های طبیعی، فرهنگی و تاریخی است که تاکنون تنها بخش کوچکی از ظرفیت های ارزشمند آن دیده شده است.
سید محمد امین جعفری حسینی افزود: گردشگران می توانند ضمن بهره بردن از بخش های معرفی شده، خود برای کشف بخش کمتر دیده شده جزیره قشم اقدام کنند.
مدیر پروژه آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) (JICA) در قشم نیز گفت: در این کارگاه که نمایندگان تورگردانان از شهرهای تهران، شیراز، اصفهان و مشهد مقدس حضور داشتند بخشی از مزیت های بوم-گردشگری(Ecotourism) این جزیره که در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارای اهمیت است، معرفی شد.
سعید بنی عامریان بر اهمیت پایلوت شدن جزیره قشم در حوزه صنعت گردشگری سالم و پاک تأکید و تصریح کرد: تورگردانان مطرح کشور به همراه جایکا می توانند مزیت های طبیعی و ژئوپارک جهانی قشم را به عنوان بستری برای موفقیت در حوزه بوم-گردشگری به جامعه هدف در ایران و جهان معرفی نمایند.
وی افزود: موقعیت جغرافیایی ویژه آب و هوای سالم جزیره قشم می تواند این منطقه را با توجه به ظرفیت های متعدد گردشگری به مقصد گردشگران در کشور و جهان تبدیل کند.
در این کارگاه که با همکاری جایکا و سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، مباحث مختلفی در حوزه ژئوپارک جزیره قشم، زمین شناسی، برنامه های یونسکو در حوزه میراث طبیعی، تاریخچه ژئوپارک قشم و گام های لازم برای عضویت در شبکه ژئوپارک های جهانی برای شرکت کنندگان تشریح شد.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت، تنها ژئوپارک جهانی ایران را در خود جای داده است.
در جزیره قشم بیش از 200 محوطه تاریخی از قبیل تپه ، دخمه ، بقایای کنار ساحل مانند غار ، بندر و سازه های آبی مانند سد و غیر آن شناسایی شده که تا کنون 30 اثر از آن به عنوان آثار ملی به ثبت رسیده است.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/ 6048
خبرنگار: حسین آزادمنجیری انتشار: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.