سید سعید شاهرخی روز سه شنبه در شورای اداری شهرستان همدان افزود: از احزاب و تشکل های سیاسی انتطار می رود با تعامل و همدلی و بالا بردن آستانه تحمل، ظرفیت شنیدن سخنان یکدیگر را داشته باشند.
وی تاکید کرد: احزاب باید دارای بدنه قوی ای باشد و با جامعه و مردم ارتباط و تعامل مثبت داشته باشد، نه اینکه موسمی باشند و تنها در زمان انتخابات بروز و ظهور پیدا کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای یک نظام مردمی است، بنابراین برای حضور مردم در تمامی عرصه ها باید فضای باز سیاسی برای حضور برابر همه طیف ها فراهم باشد.
شاهرخی بیان کرد: مجموعه سیاسی استان از تشکل های دانشجویی در چارچوب قانون حمایت می کند چراکه این دولت معتقد است باید فضای بانشاط در دانشگاه ها حاکم باشد.
وی گفت: 16 آذر برگرفته از حرکت و جنبش دانشجویی در سال 32 است و این روز سرآغازی بر مشاهده ویژگی های منحصر به فرد در حرکت های دانشجویی شد.
وی یادآوری کرد: استکبار که خود را پیروز میدان می دانست اقدام به اعزام نیکسون به ایران کرد، اما دانشجویان با اعتراض به این حضور و بازگشت استکبار به ایران، جان خود را فدا کردند و این اعتراض ها مبداء بسیاری از تحولات شد.
معاون استاندار همدان ادامه داد: با برنامه ریزی خوب دانشگاه، هم اینک شاهد یک فضای باز و بانشاط و همراه با تعامل در دانشگاه های استان و کشور هستیم.
شاهرخی افزود: مهمترین و بارزترین ویژگی حرکت دانشجویی، آزاد اندیشی، حق طلبی و استکبار ستیزی است و امروز این اهداف را در حرکات دانشجویان شاهد هستیم.
وی بیان کرد: حمایت از سازمان های مردم نهاد در حوزه اجتماعی مدنظر است تا فرصت حضور مردم در تمامی عرصه ها فراهم شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان اظهار کرد: باید در راستای توجه به جوانان همه فرمانداران و مدیران اجرایی مشاوران جوانان داشته باشند.
شاهرخی افزود: انتخاب مشاور جوان نباید برای زینت باشد بلکه باید از ایده، فکر و اندیشه آنها برای پیشبرد برنامه های به طور واقعی بهره گرفت.
وی اضافه کرد: بهترین راهکار برای پیشبرد مسایل اجتماعی، توجه به بانوان است چون 50 درصد جمعیت را تشکیل می دهند.
وی تاکید کرد: فرمانداران و مدیران اجرایی در رده های مختلف مدیریتی باید از توان بانوان استفاده کنند چون این اقدامات موجب ارتقای سرمایه های اجتماعی می شود.
معاون استاندار همدان همچنین خواستار توجه مسئولان به توان و ظرفیت رسانه های مکتوب شد و اظهارکرد: افزایش تعامل با رسانه زمینه را برای استفاده از این ظرفیت به عنوان پلی قوی برای انتقال خدمات صورت گرفته فراهم می کند.
شاهرخی اضافه کرد: رسانه ها زوایای پنهان را با هنرمندی منعکس کرده و می توانند خواسته ها و مطالبات مردم را به مسئولان منتقل کنند.
وی درباره ضرورت توجه به سرمایه های اجتماعی بیان کرد: نقش و اهمیت حضور مردم در صحنه های مختلف بسیار موثر است و این نقش را قانون اساسی و جمهوری اسلامی برای مردم قایل شده است.
وی افزود: برگترین سرمایه نظام اسلامی، سرمایه های اجتماعی است و هر چقدر تعامل مسئولان با مردم بیشتر شود این سرمایه اجتماعی تقویت می شود.
معاون استاندار همدان گفت: هر چقدر تعامل بین نمایندگان مردم و مسئولان بیشتر شود هم افزایی افزایش یافته و به اهداف ترسیم شده زودتر دست می یابیم.
شاهرخی بیان کرد: دولت تدبیر و امید در شرایط سختی کار خود را آغاز کرد، بگونه ای که در عرصه سیاست خارجی دروغ پردازی ها موجب شکل گیری اجماع ناحق کشورهای قدرتمند علیه ایران شده بود.
وی ادامه داد: آنها با ترویج ایران هراسی در جهان، در صدد ایجاد مسیری دشوار برای مراودات بیرونی ملت ایران بودند در عرصه داخلی نیز به علت بروز واگرایی، وقتی که باید در خدمت مردم باشد به تنش آفرینی صرف شد.
معاون استاندار همدان اضافه کرد: دولت تدبیر و امید در چنین شرایط سختی در حوزه خارجی سیاست تعامل عزتمندانه را در پیش گرفت و توفیقات خوبی نیز حاصل شد.
شاهرخی افزود: در عرصه داخلی، کشور باید با تدبیر و عقلانیت اداره می شد که با همگرایی ایجاد شده، از شرایط سخت عبور کردیم، هر چند عده ای با افراط و تفریط دنبال ایجاد تنش بودند.
وی اضافه کرد: اولویت های جدی این دولت بهبود معیشت مردم، ایجاد اشتعال و صیانت از اشتغال ایجاد شده است که در همدان کارهای بزرگی شده که نمونه آن بازگشت 300 واحد صنعتی تعطیل به چرخ تولید است.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.