وحید علی‌ضمیر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهر همدان از نظر ‌توسعه متوازن فضای سبز با میزان استاندارد فاصله بسیار جزیی دارد افزود: افزایش و گسترش فضای سبز در اولویت این سازمان است.
وی با بیان اینکه هم اکنون 620 هکتار میزان مساحت فضای سبزی است که در تملک شهرداری همدان قرار دارد افزود: سالانه و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و طرح تفصیلی و بر اساس قانون حفظ و توسعه فضای سبز شهری، تعریف پارک‌ ها و بوستان‌ های جدید و پارک‌ های نواری و حاشیه ‌ای گسترش فضای سبز شهری هر ساله در دستور کار شهرداری و سازمان سیما،‌ منظر و فضای سبز شهری قرار می‌گیرد.
علی‌ضمیر خاطرنشان کرد: در این پارک ها انواع گونه‌های درختان شهر با توجه به سازگاری اقلیم شهر همدان کاشته شده که بیشتر شامل ناروند، ایلان، چنار، صنوبر، سرو و اقاقیا هستند.
وی همچنین با اشاره به زیباسازی فضای سبز در پاییز امسال گفت: بیش از یک میلیون و 520 بوته گل از اوایل مهر ماه امسال که اغلب آن گل تزئینی است در سطح خیابان‌ها، ‌میادین و حاشیه معابر کاشته شد.
وی در ادامه با اشاره به جمع آوری برگ های درختان از سطح پارک ها گفت: در راستای بهره‌مندی از زیبایی‌های فصل پاییز برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد معبر پاییزی در تعدادی از بوستان‌های شهر انجام شد و برگ‌های پاییزی 10 بوستان این شهر تا پایان آبان ماه جمع‌آوری نشد اما برای جلوگیری از آب گرفتگی به هنگام بارش های پیش بینی شده، نسبت به جمع آوری برگ ها اقدام شده است.
وی افزود: البته این برگ ها در محلی در باغ میوه همدان جمع‌آوری و طی فرایندی به عنوان کود تغذیه‌ ای برای رشد گیاهان و بهبود فضای سبز شهری استفاده می ‌شود.
در حال حاضر نیز 132 پارک در شهر همدان وجود دارد که شامل پارک ‌های اصلی و حاشیه شهر است.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.