ظاهر پورمجاهد روز شنبه در همایش اشتغال شهرستان کبودرآهنگ بیان کرد: دستافرینه های افراد فعال در تولیدی های پوشاک و کفش در روستاهای کبودرآهنگ، امروز به یک برند کشوری تبدیل شده است.
وی افزود: برای ایجاد اشتغال و تولید باید از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل موجود در شهرستان ها استفاده کنیم تا علاوه بر رونق اقتصاد و تولید در راستای اشتغال زایی جوانان گام های موثری برداریم.
فرماندار کبودراهنگ هم گفت: چهار طرح با 119 میلیارد ریال اعتبار هم اینک در این شهرستان در حال اجرا است که با اتمام آنها افراد زیادی مشغول به کار می شوند.
احسان قنبری افزود: سهم این شهرستان از مشاغل استان ایجاد یک هزار و 531 فرصت شغلی است که تاکنون برای 535 نفر اشتغال ایجاد شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان نیز گفت: امسال در همدان زمینه اشتغال برای 19 هزار و 980 نفر فراهم می شود.
به گفته احمد توصیفیان در راستای توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و شهرهای کمتر از 10 هزار نفر جمعیت منابع و تسهیلات مناسبی اختصاص یافته است.
وی رسته های اشتغال زا و مزیت دار استان را شامل سفال و سرامیک، پوشاک، مبل و منبت و مصنوعات چوبی، IT و ICT، چرم و مصنوعات چرمی (کیف و کفش)، فرش، خدمات گردشگری و بوم‌گردی، گیاهان دارویی، کشت گلخانه‌ای، آبزیان و پرندگان زینتی برشمرد.
وی اعلام کرد: دولت در سال جاری برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در کشور، اعتبارات مناسبی از محل منابع داخلی بانک‌ها و صندوق توسعه ملی در نظر گرفته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان افزود: تسهیلاتی برای رونق تولید، اشتغال فراگیر، توسعه روستایی و تسهیلات خرد و خوداشتغالی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: اختصاص وجوه اداره شده در قالب موادی از قانون بودجه سال 96 برای پرداخت یارانه و کمک هزینه طرح‌ های حمایتی اشتغالزا پیش بینی شده است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.