به گزارش ایرنا رسول منعم شامگاه شنبه در جمع روسای هیات های ورزشی شهرستان ملایر اظهار کرد: در این راستا حدود 60 میلیارد ریال در هزینه های نگهداری این فضاهای ورزشی صرفه جویی و به دولت کمک و برای 400 تن اشتغال ایجاد شده است.
وی با تاکید بر اینکه با نگهداری و استفاده درست از فضاهای ورزشی باید در راستای پیشبرد اهداف ورزش استان و شهرستان کوشا باشیم تاکید کرد: باید تلاش کرد با ورود بخش خصوصی به حوزه ورزش 20 تا 30 درصد از فضاهای ورزشی را به سرانجام برسانیم.
وی ادامه داد: علاوه بر همکاری بخش خصوصی از طریق منابع دولتی از اعتبارات سال آینده باید منابعی را برای تکمیل طرح های ورزشی تعیین کرد.
منعم بیان کرد: دستگاه ورزش استان همدان در چهار سال گذشته با تلاش های بسیار و اعتبارات محدود موفق شد 24 طرح ورزشی را با زیربنای 90 هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال به بهره برداری برساند.
وی با اشاره به افزایش سرانه ورزشی استان از 62 به 71 درصد گفت: طبق ماده 27، تعداد سه طرح ورزشی استان به بخش خصوصی واگذار شد که یکی از این طرح ها مربوط به ملایر است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان اظهار کرد: در حال حاضر 65 طرح نیمه تمام ورزشی در سطح استان وجود دارد که با استفاده از ماده 27 می توانیم آنها را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.
منعم با بیان اینکه بخش خصوصی در این زمینه تاکنون 27 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده افزود: طبق اجرای ماده 10 مبنی بر واگذاری فضاهای ورزشی به خیران ورزشی، سه طرح ورزشی استان توسط خیران به اتمام رسید.
وی گفت: از 27 درصد سهم اعتبارات ملی که قرار است در آینده پرداخت شود، برای طرح های جوانان در استان هزینه خواهد شد که شامل حمایت از برنامه ریزی سمن ها، اوقات فراغت، ازدواج و اشتغال است.
منعم با بیان اینکه تاکنون اعتباری در این زمینه پرداخت نشده بیان کرد: با وجود تنگناهای مالی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان مقام دوم را در بین استان های تیپ دوم کشور کسب کرد.
وی همچنین ملایر را در حوزه ورزش ویژه و سرآمد دانست و گفت: این شهرستان با داشتن 6 طرح استانی و سه طرح ملی و وجود قهرمانان ملی، فراملی و کشوری و همچنین فعالیت های ارزنده فرهنگی و ورزشی، از شهرستان های ویژه استان است.
به گزارش ایرنا، در این نشست مسائل و مشکلات هیات های ورزشی ملایر بررسی شد و روسای هیات های ورزشی نیز مواردی همچون مشکلات مالی، قهرمان پروری و مسائل موجود در ورزش این شهرستان را مطرح و خواستار رفع این مشکلات توسط روسای هیات های استان و کارشناسان مربوطه شدند.
ملایر دارای بیش از 9 هزار ورزشکار سازمان یافته است و 40 هیات ورزشی آقایان و 38 هیات ورزشی بانوان در این شهرستان فعالیت می کند.
این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشاره دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.