مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این باره در گفت و گو با ایرنا گفت: 430 اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ارسال شده است.
فاضل عبادی افزود: آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره در سال جاری نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش دارد و در مجموع در جشنواره بیست و چهارم 48 نمایش و تولیدات هنری در معرض تماشای عموم تئاتر دوستان قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه هشت گروه خارجی و 30 گروه از سراسر کشور در طول جشنواره اجرا خواهند داشت عنوان کرد: 10 گروه از استان همدان در این جشنواره حضور دارند که 2 گروه در بخش مسابقه و هشت گروه نیز در راستای عدالت فرهنگی در شهرستان های استان همدان نمایش اجرا خواهند کرد.
عبادی بیان کرد: حضور شخصیت های برجسته هنری کشوری و بین المللی، برگزاری کارگاه های آموزشی و تخصصی و اجرای برنامه های ویژه جشنواره در 16 سالن در سطح استان همدان از جمله برنامه های جشنواره بیست و چهارم است.
وی اضافه کرد: یکی از هدف گذاری های استان همدان اجرای برنامه های علمی، فرهنگی و هنری مرتبط با کودکان و نوجوانان است که در سال های اخیر برنامه هایی در حوزه های فیلم، موسیقی، ادبیات و نمایش برای کودکان و نوجوانان برگزار شده است.
وی بیان کرد: برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوانان از ابتکارات استان همدان است و امسال بیست و چهارمین دوره جشنواره با شعار 'کودکی همسفر قصه ها' با هدف حمایت از خلق آثار هنری و تربیت نسل آینده کشورمان و ایجاد نشاط و شادابی از 10 تا 15 آذرماه در استان همدان برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان عنوان کرد: در اجرای برنامه های نمایشی، مخاطب یکی از مهمترین ارکان آن است و ویژگی استان همدان استقبال مناسب مخاطبان به خصوص کودکان و نوجوانان و خانواده های آنان از نمایش های اجرا شده در طول جشنواره است.
عبادی ادامه داد: در مقوله جذب مخاطب در همه شهرستان های استان رشد کمی و کیفی خوبی از لحاظ تماشاگران وجود داشته است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان نیز بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری مطلوب جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان تاکید کرد و گفت: این جشنواره فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت های همدان است.
سید سعید شاهرخی افزود: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان یکی از بزرگترین رویدادهای هنری کشور است و شهرداری باید در فضا سازی و تبلیغات شهری نهایت همکاری را داشته باشد و تمام دستگاه های خدمات‌رسان در آمادگی کامل باشند.
وی با بیان اینکه همدان دارای ظرفیت های بالای گردشگری است افزود: این جشنواره فرصتی است که جاذبه های گردشگری این استان به شرکت کنندگان داخلی و خارجی معرفی شود.
مدیر اجرایی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره با حضور کودکان بهزیستی برگزار می شود.
نصرت‌الله رمضانی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه جشنواره ساعت 9 صبح روز پنجشنبه نهم آذرماه در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینای همدان آغاز خواهد شد تصریح کرد: هنرمندان، مسئولان کشوری و استانی و کودکان و نوجوانان همدان مهمانان این مراسم هستند.
وی با یادآوری اینکه مراسم افتتاحیه جشنواره امسال به صورت جشن کودکانه برگزار می شود خاطرنشان کرد: ستاد برگزاری جشنواره هر سال تلاش می کند این آیین به صورت مردمی برگزار شود و امسال هم با هماهنگی بهزیستی از کودکان و نوجوانان برای حضور در مراسم افتتاحیه دعوت شده است.
به گفته وی، حمیدرضا رضایی (عمو حمید) مجری مراسم ویژه کودکان است و اجرای نقالی، موسیقی کودکانه و اجرای برنامه توسط هنرمندان از دیگر بخش های مراسم افتتاحیه خواهد بود.
بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از 10 تا 15 آذرماه در همدان برگزار می شود.
7523/2087
گزارش از مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.