پیمان زرین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چندی پیش 2 متخلف اقدام به آزار و اذیت حیوانات و فیلم برداری از این اقدام ناپسند و انتشار آن در فضای مجازی می کنند.
وی اضافه کرد: پس از انتشار این فیلم ها در فضای مجازی، متخلفان شناسایی و پرونده قضایی برای آنها در مجموعه قضایی کبودرآهنگ تشکیل می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کبودرآهنگ گفت: طبق حکم قضایی متخلفان به شرکت در دوره آموزشی تربیتی با محوریت 'نحوه رفتار با حیوانات' زیر نظر محیط زیست محکوم شده اند.
زرین افزود: متخلفان همچنین در این دوره آموزشی ملزم به فراگیری اخلاق زیست محیطی، فضایل زیست محیطی، جایگاه حیوانات در زندگی انسان، دوستی با طبیعت، بینش زیست مدارانه نسبت به طبیعت، آشنایی با حیات وحش، رفتار شناسی حیوانات، بوم شناسی و آشنایی با مصادیق تخلفات زیست محیطی هستند.
به گزارش ایرنا، صدور احکام جایگزین حبس یا احکام سبز قضایی در مورد متهمان حوزه زیست محیطی همواره مورد توجه مسئولان بوده و همچنین اینگونه احکام بازتاب فراوانی در شبکه های اجتکاعی داشته است.
یادآوری می شود که اینگونه احکام اولین بار نیست که در همدان به اجرا گذاشته می شوند و اواخر ماه گذشته یک دهیار به علت سوء مدیریت پسماند های روستایی به کاشت 50 اصله نهال و نگهداری از آن محکوم شد.
همچنین یک قاضی فعال در بخش خزل نهاوند 2 دهیار متخلف را به خدمت رسانی به عنوان 'کمک محیط بان' به مدت 2 سال محکوم کرد.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.