آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان، افزود: کمک رسانی به مصیبت دیدگان زلزله اخیر همراهی مردم، مسئولان و دولتمردان را می طلبد و اگر هر کس خودش را به جای آنها بگذارد بهتر می تواند همدردی کند.
آیت الله محمدی اظهار کرد: به گفته مسئولان اقلام ضروری به اندازه کافی در اختیار زلزله زدگان قرار گرفته اما با پیش بینی بارندگی و برودت هوا، چادرها پاسخگو نیستند که می طلبد مردم همکاری کنند و وسایل گرمایشی و نایلون برای این مناطق ارسال کنند.
امام جمعه همدان از خدمات شبکه بهداشت و درمان استان همدان و کارکنان بیمارستان بعثت در درمان مصدومان اعزامی از مناطق زلزله زده تقدیر کرد و گفت: کارکنان بیمارستان بعثت با صبوری و روی گشاده به بیماران رسیدگی می کنند که این نشان از انسان دوستی و نوع دوستی مردم ایران دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه به مناسبت آغاز هفته وقف در جمع نمازگزاران گفت: وقف ماندگاری انسان را در طول تاریخ تضمین می کند و ثوابی که به او می رسد ماندگار و ابدی است.
حجت الاسلام محمد کاروند افزود: امسال 52 وقف جدید در این استان ثبت شد و 12 وقف جدید نیز در دهه وقف امسال ثبت می شود.
وی پخش 9 فیلم مستند از رسانه ملی و شبکه استانی، برگزاری همایش یاوران وقف، تجلیل از فعالان عرصه وقف و برپایی ایستگاه های 'همه واقف باشیم' را از مهمترین برنامه های هفته وقف در این استان عنوان کرد.
حجت الاسلام کاروند غبارروبی بقاع متبرکه، اعزام گروه های پزشکی به مناطق محروم کبودرآهنگ و فامنین، ویزیت رایگان مراجعان در درمانگاه خیریه اعتمادیه همدان و بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرستان اسدآباد را از دیگر اقدامات همدان در هفته وقف برشمرد.
استان همدان 713 موقوفه درآمدزا دارد و بیش از 307 عنوان نیت مختلف وقف را در این استان شاهد هستیم.
27 صفر مصادف با 25 آبان ماه روز وقف و آغاز هفته وقف نامگذاری شده است.
1181/2090
خبرنگار:الهام تدین**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.