دکتر غفور راستین روز جمعه در گفتگو با ایرنا افزود: در پی وقوع زلزله استان کرمانشاه در شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه جاری و لزوم بسیج همگانی برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان، فوریت‌های پزشکی استان اصفهان 9 خودروی آمبولانس همراه با تجهیزات کامل و 2 نیروی متخصص در هر خودرو، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با 5 نیروی تخصصی، 2 خودروی پشتیبان به همراه امکانات لازم برای تغذیه و پشتیبانی نیروهای اعزامی و 2 خودروی فرماندهی اورژانس را به محل زلزله اعزام کرد.
راستین که خود نیز به منظور پیگیری بیشتر شرایط در محل حادثه حضور یافته، افزود: اکنون 6 تیم اعزامی از اورژانس اصفهان به منظور خدمت‌رسانی به مصدومان و انتقال آنها به مراکز درمانی در منطقه سرپل ذهاب مستقر هستند.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: اتوبوس آمبولانس اورژانس اصفهان درحال حاضر مصدومان زلزله را برای اعزام به مراکز درمانی استان‌های همجوار از بیمارستان‌های سطح شهر کرمانشاه به فرودگاه این استان انتقال می‌دهد.
دکتر راستین با بیان اینکه اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان در این مدت به بیش از 250 نفر از مصدومان زلزله امدادرسانی کرده است، یادآور شد: همچنین تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی اصفهان یک زن 65 ساله را که از مصدومین زلزله بود، به صورت موفق، احیا کردند.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 در مقایس امواج درونی زمین (ریشتر) یکشنبه شب گذشته استان های غربی کشور را لرزاند که مرکز لرزه نگاری کشوری کانون این زمین لرزه را 'ازگله' در استان کرمانشاه اعلام کرد.
این حادثه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد که در نتیجه آن 433 نفر جان خود را از دست دادند و 9 هزار و 388 نفر نیز بر اساس آخرین آمارها آسیب دیدند.
ت/7135 ** خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون * انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.