افشین محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از بروز زلزله در غرب کشور ، شاهد حضور پر رنک مردم برای اهدای خون بودیم.
وی اضافه کرد: ابتدا فرایند آزمایش و خون گیری از 935 نفر انجام شد که 624 تن از این تعداد شرایط لازم را برای اهدای خون داشتند.
وی ادامه داد: 311 نفر از مراجعه کنندگان به علت نداشتن شرایط لازم برای اهدای خون، از جمله بار اولی ها معاف از اهدا شدند.
مدیرکل انتقال خون همدان گفت: همچنین با توجه به فراهم بودن خون مورد نیاز، 2 هزار و 331 نفر از مراجعه کنندگان در لیست اضطراری قرار گرفتند.
محمدی توضیح داد: اسم، شماره تماس و گروه خونی این افراد در سامانه ثبت شده و در صورت نیاز با آنها برای حضور در مرکز انتقال خون تماس برقرار می شود.
وی گفت: تیم های انتقال خون به منظور انجام آزمایش های مورد نیاز بر روی خون های اهدا شده به صورت سه نوبت در این مدت زمان فعال بودند و 624 واحد خون را آماده ارسال به مناطق زلزله زده کردند.
مدیرکل انتقال خون همدان اظهار کرد: تاکنون 25 واحد گروه خونی از همدان به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شده است.
محمدی با تقدیر از شهروندان خواست با توجه به تامین و ذخیره خون به اندازه مورد نیاز برای آسیب دیدگان دیگر به انتقال خون مراجعه نکنند.
وی ادامه داد: شهروندان می توانند با مراجعه به سایت انتقال خون اقدام به نام نویسی و ثبت مشخصات کامل کرده تا در صورت نیاز با شماره آنها برای حضور در مرکز انتقال خون تماس حاصل شود.
به گزارش ایرنا زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده، زیان ها و آسیب های زیادی به بار آورده است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.