دکتر محمدحسین کریمی، عصر دوشنبه به ایرنا اظهارداشت: پس از اعلام اینکه مصدومان حادثه زلزله غرب کشور نیازبه گروه های خونی مختلف دارند، شهروندان شیرازی از ساعت های اولیه صبح امروز (دوشنبه) با مراجعه به پایگاه های دائمی انتقال خون قوامی که در خیابان قصردشت و پایگاه نمازی که در میدان نمازی این شهر مستقر است، در این کار نوعدوستانه مشارکت کردند.
وی افزود: دست اندرکاران سازمان انتقال خون فارس در سه نوبت کاری در پایگاه های یاد شده آماده خونگیری از شهروندان هستند و این کار تا هنگامی که مردم برای اهدای خون مراجعه کنند، ادامه خواهد داشت.
کریمی بیان کرد: با توجه به اینکه مردم همچنان برای اهدای خون به مجروحان زمین لرزه غرب کشور به پایگاه های انتقال خون این سازمان در شیراز مراجعه می کنند در حال حاضر نمی توانیم میزان دقیق خون اهدا شده را اعلام کنیم.
زمین لرزه شدیدی با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه (بیستم آبان 96)
استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و همچنین بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده، زیان ها و آسیب های زیادی در استان های کرمانشاه و ایلام به بار آورده است.
تا ساعت 16:20روز دوشنبه، شمار جان باختگان این زلزله 387 نفر و تعداد مصدومان این حادثه 6 هزار و 603 نفر اعلام شده است. قرار است فردا (سه شنبه) رئیس جمهوری عازم مناطق زلزله زده شود.
7387 /6118
خبرنگار: رضا قادری ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.