سیدسعید شاهرخی روز یکشنبه در نشست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان، افزود: کنترل آسیب های اجتماعی به عنوان یک اولویت مهم باید همواره مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر یگانه راه کنترل و مبارزه با این پدیده است و در این راستا باید از تمامی ظرفیت ها بهره گرفت.
وی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم بصورت اجتماعی و فراگیر با معضل مواد مخدر مبارزه کنیم لازم است که همه مردم وارد عرصه مبارزه شوند.
فرمانده انتظامی استان همدان نیز در این نشست گفت: با اجرای طرح کرامت در ملایر ۱۵ باند تهیه و توزیع موادمخدر این شهرستان منهدم شد و بیش از ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ۲۰۰ معتاد به مرکز ماده ۱۵ و ۱۶ منتقل شدند.
سردار بخشعلی کامرانی صالح افزود: هم اینک یک بانک اطلاعاتی دقیق از تعداد ‌فروشندگان مواد مخدر با مولفه هایی همچون مشخصات و آدرس تهیه شده است.
وی اظهار کرد: انتظامی همدان با اجرای عملیات های پلیسی، موفق به دستگیری فعالان حوزه تهیه و توزیع مواد مخدر شده است و 65 طرح پاک سازی نقاط آلوده و 58 طرح برای رصد و کنترل ورودی‌های ملایر انجام شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان نیز در این جلسه گفت: طرح کرامت از سال گذشته در ملایر آغاز شده و از ابتدای امسال تاکنون حدود 460 میلیون ریال به این طرح اختصاص یافته است.
رسول حسینی با بیان اینکه سال گذشته یک میلیارد و 310 میلیون ریال برای اجرای طرح کرامت در ملایر اختصاص یافت، تاکید کرد: اجرایی کردن طرح کرامت نیازمند 15 میلیارد ریال اعتبار است در حالیکه میزان اعتبار تخصیص یافته قطره چکانی است.
وی با بیان اینکه از بین 429 شهر کشور، دو شهرستان ملایر و فلاورجان برای اجرای طرح کرامت انتخاب شدند، بیان کرد: هدف از اجرای این طرح آشنا کردن مردم با آسیب های مواد مخدر، شناسایی، کاهش و کنترل عرضه و توزیع مواد مخدر است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان، اظهار کرد: دستاوردها و اطلاعات به دست آمده از اجرای این طرح در دو شهرستان یاد شده، نسخه ای واحد برای تمامی شهرستان های کشور می شود.
وی محدودسازی مساله مواد مخدر در حد یک جرم استثنایی و قابل مهار توسط واحدهای نظارتی، در قالب یک برنامه عملیاتی برای جامعه هدف شامل معتادان، خرده و عمده فروشان مواد مخدر از دیگر رویکردهای این طرح برشمرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: رویکرد کلی این شورا افزایش مشارکت مردم برای حل معضل اعتیاد، کم کردن میزان نارضایتی و ایجاد قبح اجتماعی نسبت به موضوع مواد مخدر است.
حسینی افزود: مدت زمان اجرای طرح کرامت 2 سال تعیین شده که یک سال آن سپری و در این مدت از 63 مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای طرح کرامت 52 مصوبه به طور کامل اجرایی شده است.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.