به گزارش روز شنبه روابط عمومی علوم پزشکی همدان حسین خالقی مجد بیان کرد: حفظ و تامین سلامت شهروندان و مسافران از اهداف اصلی مرکز بهداشت است و در این راستا 12 هزار و 523 مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی مورد بازدید قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: در راستای حفظ ایمنی آب 22 هزار مورد کلرسنجی و یک هزار و 253 مورد نمونه برداری از آب صورت گرفت و کارشناسان اقدام به نمونه برداری از 214 مورد مواد غذایی کردند.
وی ادامه داد: با توجه به برپایی ایستگاه های صلواتی به مناسبت اربعین حسینی برای پذیرایی از زائران امام حسین (ع)، ظروف گیاهی یک بار مصرف در این موکب ها توزیع شده است.
مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان افزود: این اقدام در راستای فرهنگ‌سازی نسبت به استفاده نکردن از ظروف پلیمری صورت گرفت که امید می رود مردم در راستای حفظ سلامتی به نکات بهداشتی توجه خاصی داشته باشند.
خالقی گفت: چهار هزار و 825 کارت تندرستی برای کارکنان به منظور توزیع مواد غذایی صادر شد و در راستای جلوگیری از عرضه قلیان در اماکن عمومی مسقف یک هزار و 104 مورد قلیان از اماکن عمومی جمع آوری و معدوم شد.
وی افزود: نگرانی ها از تبدیل شدن قلیان به یک فرهنگ و هنجار در خانواده ها افزایش یافته و برای پیشگیری از بروز این پدیده باید درباره مضرات مصرف این نوع مواد برای مردم اطلاع رسانی صورت گیرد.
وی تاکید کرد: در حالیکه نباید شاهد استعمال قلیان در برخی از اماکن عمومی و مسقف باشیم ولی این جریان در بین برخی از خانواده‌ها وجود دارد.
مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: کارشناسان این مجموعه با 28 سبزی کار متخلف در همدان برخورد قانونی کردند چون این افراد با آب فاضلاب اقدام به آبیاری مزارع می‌کردند.
خالقی افزود: در این راستا 13 هکتار از اراضی سبزی‌کاری که با آب فاضلاب آبیاری می شد معدوم شده است.
7526/2087 تنظیم: علیرضا جهانگیری ** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.