حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه نهاوند، افزود: راهپیمایی اربعین که در آن دهها میلیون شیعه و حتی غیر مسلمانان در آن شرکت می کنند، پدیده نوظهوری است که دشمنان اسلام از آن وحشت دارند.
وی افزود: با توجه به وحشت دشمنان از این راهپیمایی، آنان به دنبال ایجاد تفرقه و سوء استفاده از این آئین هستند لذا شرکت کنندگان باید از هوشیاری کامل برخوردار باشند.
امام جمعه نهاوند افزود: همایش میلیونی پیاده روی اربعین حسینی باعث تثبیت امنیت نظام الهی و مقدس جمهوری اسلامی ایران می شود و به دشمن می فهماند که اگر بخواهند در برابر جمهوری اسلامی به عنوان پایگاه تشییع قرار بگیرند، جهان برای بدخواهان ناامن می شود.
وی با اشاره به غیرقابل اعتماد بودن آمریکا، گفت: امام راحل به درستی در سال نخست پس از پیروزی انقلاب تشخیص دادند که آمریکا شیطان بزرگ است و تسخیر سفارت لانه جاسوسی را انقلاب دوم نامیدند و اعلام کردند که هیچ وقت به آمریکا اعتماد نکنیم.
حجت الاسلام مغیثی نیا با بیان اینکه 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و مقاومت است، یادآوری کرد: در سال 43 و چنین روزی حضرت امام (ره) به خاطر مبارزه با ظلم و ستم به ترکیه تبعید، لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشگاهیان تسخیر و ماموران ستم شاهی در سال 57 به دانش آموزان حمله ور شدند.
وی تصریح کرد: مردم ایران در راهپیمایی 13 آبان فردا، با حضور گسترده و حماسی خود با شعارهای ضد استکباری عمل زشت ظالمان را محکوم می کنند.
خطیب جمعه نهاوند آمریکا را دشمن ذاتی ایران دانست و بر لزوم تجهیز صنایع دفاعی تاکید کرد و گفت: اگر ما این قدرت دفاعی و تجهیزات و امکانات را نداشتیم، معلوم نبود برخورد دشمن با ما چگونه بود.
به گزارش ایرنا، سالروز تسخیر سفارت آمریکا در تهران به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال 1358 که به تسخیر لانه جاسوسی مشهور شد، تبعید حضرت امام خمینی (ره) از ایران به ترکیه در سال 1343، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز از مناسبت های 13 آبان است.
7525/2090
خبرنگار: وحید سیفی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.