ˈمحمدصادق صبا روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا کارشناسان پزشکی به صورت داوطبانه با حضور در مساجد، حسینیه ها و مناطق حاشیه شهر اقدام به برگزاری دوره های خود مراقبتی می کنند.
وی اضافه کرد: نتایج به دست آمده از برگزاری دوره های آموزشی گویای این است که افرادی که متوجه بیماری سرطان سینه خود نبودند با اقدام به موقع از پیشرفت سرطان جلوگیری کردند.
وی با بیان اینکه سرطان سینه یکی از شایع ترین سرطان ها بین زنان در همدان است، تاکید کرد: در صورت تشخیص به موقع این بیماری، هزینه های درمان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان همدان تاکید کرد: برای پیشگیری از پیشرفت بیماری سرطان باید دوره های آموزشی به منظور آشنایی بانوان با این بیماری برگزار کرد.
صبا یادآوری کرد: مجمع خیرین سلامت در سه بخش فعالیت خود را انجام می دهد که مهمترین بخش آن حمایت های مالی و برگزاری دوره های آموزشی است.
وی اضافه کرد: یکی از اولویت های مجمع خیرین سلامت، کمک به بیماران سرطانی نیازمند است که در این راستا فعالیت های مناسبی صورت می گیرد.
صبا افزود: کمیته و شورای مددکاری این مجمع، پرونده بیماران سرطانی نیازمند را بررسی کرده و در قالب طرح سخاوت یک، از این بیماران حمایت مالی می کند.
وی اضافه کرد: این کمک ها در قالب تخفبف های ویژه و معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات کم بهره 30 تا 50 میلیون ریالی و کمک بلاعوض است.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان همدان گفت: این مجمع به هیچ وجه پول نقد در اختیار بیمار قرار نمی دهد بلکه برای خرید دارو هزینه را به داروخانه پرداخت می کند.
صبا اظهار کرد: در طرح سخاوت پس از معرفی بیمار، چند خیر حمایت مالی از وی را بر عهده می گیرند و در طرح سخاوت 2، یک خیر هزینه درمان چند بیمار را پرداخت می کند.
وی یادآوری کرد: در آخرین جلسه امور مددکاری هشت پرونده بررسی شد که چهار پرونده مربوط به بیماران مبتلا به سرطان بود و در این جلسه با پرداخت 93 میلیون ریال کمک بلاعوض به بیماران سخت درمان موافقت شد.
بر اساس آمارها، سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در بین زنان همدان است و هر ساله 180 مورد جدید ابتلا به این بیماری در استان شناسایی می شود.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.