به گزارش ایرنا امام جمعه نهاوند در این آیین گفت: شهدای دانش‎آموز دفاع از مملکت، دین و ارزش‌های دینی و جهاد را مقدم بر تحصیل دانسته و به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفته و به سوی جبهه‌ها شتافتند و با نثار خون خود در مقابل دشمنان ایستادند.
حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا افزود: هشتم آبان ماه یادآور حماسه جاویدان و قهرمانانه دلاور مردانی است که با وجود سن و سال پایین افتخارات بزرگی برای نسل های آینده ایران اسلامی به یادگار گذاشتند.
وی گفت: شهدای دانش‌آموز از شهدای کربلا درس و الگو گرفتند و با بصیرت و آگاهی راه خود را انتخاب کردند.
امام جمعه نهاوند با اشاره به جایگاه و نقش شهدا در پیشرفت و تعالی نظام اسلامی اظهار کرد: اقتداری که امروز نظام اسلامی ما توانسته در دنیا به آن دست یابد، به برکت خون شهدا و در سایه رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب حاصل شده است.
مغیثی نیا برگزاری یادواره های شهدا را نیاز امروز کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به نیاز جامعه دانش آموزی برای الگوبرداری از قهرمانان و اسوه های حقیقی، برگزاری چنین یادواره‌هایی آن هم با مشارکت دانش آموزان سبب گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در میان آنها می‌شود.
وی به تلاشهای دشمن برای انحراف نسل جوان اشاره کرد و گفت: دشمن امروز برای انحراف نسل جوان و انقلابی ما دست به تهاجم فرهنگی زده است که برگزاری این یادواره می تواند مانع از به ثمر رسیدن اهداف آنان باشد.
شهرستان نهاوند در دوران دفاع مقدس از مجموع 850 شهید دوران جنگ ، 114 شهید دانش آموز و 14 شهید فرهنگی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی حدود 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.
2087/7525 خبرنگار: وحید سیفی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.