به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: آنها نمی دانند که نفوذ ایران برآمده از دین و اسلام ناب محمدی(ص) است و این نفوذ و عظمت را در اربعین حسینی به نمایش خواهد گذاشت.
وی تاکید کرد: ملت ایران تا زمانیکه اسلام، ایمان، جهاد و شهادت را دارد، هیچ وقت از آمریکا و دست نشانده های آنها نمی ترسد، چراکه ما با اتحادیه اروپا انقلاب نکردیم.
حجت الاسلام برقراری بیان کرد: ما از نقض برجام استقبال نمی کنیم، اما اگر از طرف های مقابل نقض شود، ملت ایران هیچ هراسی ندارد و این راه را با استقامت ادامه می دهد.
وی همچنین اربعین حسینی را سفری بسیار تاثیرگذار و سیاسی دانست و افزود: این همایش بزرگ شیعیان پیام جهانی را به دنبال دارد و باید از این ظرفیت برای تکمیل تمدن اسلامی در دنیای اسلام استفاده کنیم.
خطیب جمعه ملایر با تاکید بر اینکه این سفر باید قانونی باشد و طبق نظر مراجع تقلید غیر قانونی بودن این سفر جایز و شرعی نیست، در عین حال از افزایش کرایه ها در این سفر معنوی انتقاد کرد و گفت: این امر با سیاست و آرمان های نظام اسلامی سازگار نیست.
حجت الاسلام برقراری ادامه داد: به جای گران کردن کرایه ها، مسئولان باید تسهیلات خدماتی برای رانندگان اتوبوس در نظر بگیرند.
وی افزود: به منظور پذیرایی از زائران امام حسین(ع) نیز موکبی در شهرستان ملایر در حال برپایی است که نیاز است خیران و نیکوکاران برای پذیرایی هر چه بهتر از زائران اربعین حسینی پار کار باشند.
وی همایش پیاده روی اربعین حسینی را نمایش وحدت اسلام؛ وحدت و همدلی مسلمانان و تشکر از مردم عراق دانست و تاکید کرد: زائران باید در این سفر مراقب برخی شیطنت ها باشند.
حجت الاسلام برقراری با اشاره به فرا رسیدن هشتم آبانماه سالروز شهادت محمدحسین فهمیده، روز نوجوان و بسیج دانش آموزی بیان کرد: امثال شهید فهمیده و جوانان ایران عامل بازدارنده دشمن برای حمله به این کشور هستند که باید به عنوان الگو به جوانان و نوجوانان معرفی شوند.
وی با بیان اینکه هنوز زوایای شخصیتی شهید فهمیده ها آنگونه که شایسته است، بازگو نشده، اظهار کرد: ما امروز به تفکر شهید فهمیده ها نیازمندیم و دبیران و مربیان باید به شخصیت شهید فهمیده و شهید حججی ها بیشتر بپردازد که برگ زرینی به تاریخ جهاد و ایثار و شهادت ما افزودند.
امام جمعه ملایر همچنین به آیین تجلیل از مقام مصطفی خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب از وی به عنوان یک شخصیت بزرگ و بازوی پدر برای به ثمر رساندن اهداف امام راحل(ره) یاد کردند.
حجت الاسلام برقراری با تاکید بر اینکه در وجود مصطفی خمینی آثار و نشانه ای از آقازادگی نبود، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین همایش ها و کنفرانس های تجلیل از مقام این بزرگان درسی برای مسئولان و فرزندان است، چراکه نشانه آقازادگی خطری برای نظام اسلام است.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.