ناصر پورعلی فرد پنجشنبه شب در پایان نشست وزیر ورزش و جوانان با روسای فدراسیون های ورزشی در همدان، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: هم اینک 12 هزار باشگاه بدنسازی در کشور فعالیت دارند که به طور میانگین روزانه یکصد نفر در هر یک از باشگاه ها تمرین می کنند و به عبارتی یک میلیون 200 هزار ایرانی فعالیت روزانه را در این باشگاه ها دارند.
وی اضافه کرد: ورزش بدنسازی و پرورش اندام جزو رشته های پرطرفدار در کشور محسوب می شود که علاوه بر رشد قابل توجه در عرصه قهرمانی، در بخش همگانی نیز جهش قابل توجهی دارد.
وی بیان کرد: ورزش همگانی این نیست که ورزشکار در دل کوه و طبیعت به فعالیت بپردازد، بلکه در هر مکانی که شرایط تمرین باشد، همگانی شدن ورزش شکل گرفته است.

***فعالیت 200 هزارر ورزشکار سازمان یافته در حوزه بدنسازی
پورعلی فرد با اشاره به اینکه هم اکنون 200 هزار ورزشکار به صورت سازمان یافته تحت پوشش فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشور فعالیت دارند، اظهار کرد: امسال به دلیل یکساله شدن بیمه های ورزشی، با افت تعداد ورزشکاران سازمان یافته مواجه هستیم، اما فعالیت ها بیشتر شده است.
وی با انتقاد از برخی ها که فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام را در مظان دوپینگ قرار می دهند، گفت: ملی پوشان زیر مجموعه فدارسیون در سال های اخیر بدون حتی یک بار مثبت شدن آزمایش های خود، با افتخار به کسب مدال های قهرمانی در سطوح بین المللی می درخشند.
پورعلی فرد افزود: فدراسیون ما برخلاف دیدگاه ها در مظان اتهام است و در حالیکه قبل از اعزام ملی پوشان به رقابت های بین المللی بادی کلاسیک و فیزیک، فدراسیون نسبت به انجام آزمایش دوپینگ اقدام می کند.
وی اضافه کرد: حتی ملی پوشانی که برای حضور در رقابت های بین المللی بادی بیلدینگ اعزام می شوند، یک ماه زودتر از سوی عوامل رقابت ها تست گیری می شوند ضمن اینکه قبل و بعد از برگزاری مسابقه نیز ملزم به انجام آزمایش دوپینگ هستند.
وی تصریح کرد: بنابراین با خیال آسوده اعلام می کنیم که فدراسیون در این زمینه در عرصه ملی موفق بوده است؛ اما در باشگاه های خصوصی سطح استان ها نیز نظارت از توان هیات های بدنسازی و پرورش اندام خارج است و می طلبد دستگاه های ورزش نیز با نیروی انسانی لازم و کارشناسان خبره نسبت به این موضوع رسیدگی کنند.
وی یادآور شد: البته مخالف برخوردهایی هستم که باشگاه های خصوصی که با سرمایه خود کسب و کاری را در ورزش ایجاد کرده اند، دلسرد شوند؛ بلکه خود ورزشکار در معضل دوپینگ مقصر بوده و نیاز است با برگزاری دوره های علمی و تخصصی، نسبت به آگاه سازی آنها اقدام شود.
وی با تمجید عملکرد هیات بدنسازی و پرروش اندام همدان در توسعه این ورزش و پرورش استعدادها، گفت: همدان یکی از قطب های اصلی در مدال آوری های بین المللی به شمار می رود و بدون حاشیه، در توسعه این رشته و حضور مستمر در تیم های ملی موفق عمل کرده است.
7520/2090
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.