مجتبی مولوی روز سه شنبه در شورای پدافند غیر عامل استانداری همدان، با بیان اینکه مصرف اینترنت در ایران ماهانه هشت گیگابایت معادل یکماه مصرف اینترنت در اروپا است، افزود: دو سوم تبادل اینترنت در ایران در فضایی خارج از کشور است، در حالیکه نظارت جدی بر این فضا وجود ندارد.
معاون اداره کل پدافند غیرعامل وزارت کشور گفت: تهدیدات مستمر و پویا است و روز به روز در حال تغییر است بنابراین یکی از اولویت های اعضای پدافند غیرعامل باید تهدید شناسی باشد.
مولوی افزود: تهدیدات کنونی بسیار نو و هوشمند شده اند و بنابراین باید با تسلط به دانش روز برای مقابله با تهدیدها تلاش کرد.
وی تصریح کرد: باید با رصد و پایش مستمر اطلاعات و مصون سازی آنها از بحران، دایره تاثیرات منفی را کاهش داد؛ هرچند هنگام رصد تهدیدها ایجاد استرس و تنش در جامعه ایجاد کرد.
معاون اداره کل پدافند غیرعامل وزارت کشور تاکید کرد: چهره و ماهیت تهدیدات نسبت به گذشته تغییر کرده و این امر باعث شده است که تهدیدها ترکیبی از جنس سخت و نرم باشند.
مولوی افزود: باید در سطح ملی، اسناد بالا دستی پدافند غیرعامل تدوین شود که در این راستا می توان از تجربه های اعضای شورای پدافند غیرعامل در استانها بهره گرفت.
وی گفت: یکی از حوزه های مهم پدافند غیرعامل، سلامت - بهداشت زیست است و مهمترین اصل در حوزه یاد شده توجه به اصل رصد و پایش است.
وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل اشتراک های زیادی با حوزه مدیریت بحران دارد، گفت: با وجود اینکه هدف پدافند غیرعامل تهدید شناسی است، نباید جهت گیری این شورا به سمت بحران سوق یابد.
معاون اداره کل پدافند غیرعامل وزارت کشور ادامه داد: شورای پدافند غیرعامل نیز نباید خاصیت استانی داشته باشد، بلکه باید به نظر و ایده شهرستان ها توجه کند و ضمن فعال کردن کارگروه های شهرستانی، ملاحظات آنها نیز در تصمیم گیری ها مد نطر قرار گیرد.
مولوی خواستار شناسایی مراکز حیاتی، حساس و مهم استان و در ادامه آسیب شناسی و تهدید شناسی شد و گفت: شناسایی مراکز ثقل و اولویت بندی برای رفع مشکلات بسیار پراهمیت است.
وی بیان کرد: تهدید امری طبیعی است که همیشه برای همه حوزه های رخ می دهد و تاکنون از 43 نوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی شناخته شده در جهان، 25 نوع در ایران رخ داده است.
وی اظهارکرد: به طور حتم در صورت بروز مشکل برای حوزه انرژی، حوزه خدمات رسانی نیز متاثر می شود؛ بنابراین وابسته سازی در جریان بررسی و برنامه ریزی برای کاهش اثر تهدیدات از اهمیت بالایی برخوردار است.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.