به گزارش ایرنا عبدالعظیم رضایی روز سه شنبه در یادواره 19 شهید جهادگر اداره جهاد کشاروزی شهرستان ملایر اظهار کرد: این در حالیست که اعتماد سازی و مشارکت عمومی مردم در عرصه های مختلف از دلایل مهم موفقیت ما در هشت سال دفاع مقدس بود.
وی با اشاره به جانفشانی های رزمندگان اسلام در مواجهه با دشمنان در هشت سال دفاع مقدس، افزود: همه ما ملزم به حفظ ارزش های دفاع مقدس و آرمان های انقلاب اسلامی هستیم، چراکه برای حفظ و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی بهای سنگینی پرداخت کردیم.
وی شهدا را افرادی مخلص، باهوش، متدین و فداکار دانست و بیان کرد: شهدا همه مصادیق و ویژگی های بارز خود را از فرهنگ عاشورا گرفته اند و با تاسی از سرور و سالار شهیدان بهترین راه را برای خود انتخاب کردند.
رضایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و یک هزارو 100 شهید شهرستان ملایر افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس به رهبری امام راحل(ره) اجازه ندادیم یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمنان بیفتد، هم اکنون نیز با رهبری ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از نظام و انقلاب مان دفاع می کنیم.
وی تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش های دفاع مقدس برای نسل جوان امروز را یک ضرورت برشمرد و گفت: آنگونه که شایسته است هنوز دستاوردها و ارزش های فرهنگ مقدس در جامعه و نسل جوان نهادینه نشده است که این امر وظیفه ما را دو چندان می کند.
فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه امنیت و آرامش امروز کشور را مرهون خون شهدا هستیم اظهار کرد: شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و نباید اجازه دهیم این ارزش ها در گذر زمان به فراموشی سپرده شوند.
رضایی همچنین به هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره و آن را یکی از فرایض مهم اسلام برشمرد و افزود: ماه محرم فرصتی ارزشمند برای اجرای این فریضه مهم است تا بتوانیم با روشی درست، خیرخواهانه و به موقع آن را در جامعه پیاده کنیم.
وی تاکید کرد: آیین های عزاداری در ماه محرم باید به دور از هرگونه انحراف ها و بدعت های نو باشد و انسانیت و حقانیت نهضت عاشورا، راه و اهداف امام حسین(ع) باید برای مردم تبیین شود.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر نیز با اشاره به خدمت های ارزنده جهادگران در عرصه سازندگی و آبادانی کشور پس از هشت سال جنگ تحمیلی گفت: امروز نیز این خدمات و اقدامات جهادگونه در نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق محروم ادامه دارد.
غلامحسین تقوی بیان کرد: هم اکنون نیز کشاورزان نیز همان ایثارگران و جهادگرانی هستند که در عرصه تولید تلاش می کنند و باید قدردان زحمات و تلاش های بی وقفه آنان در عرصه تولید و اشتغال باشیم.
وی با بیان اینکه امروز به واسطه خدمت ماندگار جهادگران در تولید بسیاری از محصولات خودکفا شده ایم افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نیز باید جهادگونه برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب تلاش کنیم.
جهاد کشاورزی ملایر 19 شهید جهادگر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که در این آیین از خانواده های معظم این شهدا شد .
این شهرستان یک هزارو 100 شهید والامقام را تقدیم انقلاب کرده و با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.