سردار مظاهر مجیدی روز سه شنبه در اولین یادواره شهدای فرهنگی ورزشکار استان همدان و یادبود شهید مدافع حرم شهید محسن حججی افزود: امروز ما به عنوان وارثان دفاع مقدس وظیفه داریم واقعیت های جنگ را آن گونه که اتفاق افتاد برای نسل امروز بیان کنیم.
وی اضافه کرد: جنگ ما در دفاع مقدس جنگ نابرابری با دشمن بود و رژیم بعثی عراق از سوی 34 کشور پشتیبانی می شد و در زمان تبادل اسرا مشخص شد اسرای عراقی از 11 کشور عربی بوده اند اما ایران یک تنه در مقابل دشمن ایستاد.
وی بیان کرد: دفاع مقدس قطعه ای از تاریخ انقلاب اسلامی است و باید واقعیت های بزرگ دفاع مقدس را برای نیروهای نسل چهارم امروز که انقلاب و امام راحل و دوران دفاع مقدس بازگو کرد.
سردار مجیدی بیان خاطرات دفاع مقدس و واقعیت های آن را وظیفه همگان دانست و گفت: اگر در بیان خاطرات دفاع مقدس، سهم ویژه امام خمینی(ره) و نقش موثر تفکر رهبری در پیروزی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس را نادیده بگیریم جفا کرده ایم.
وی تصریح کرد: امروز اگر هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب و تفکر عمیق ایشان نبود هم اکنون با داعشی ها در کشور خود روبرو بودیم.
وی بیان کرد: برخی دوران مخلصانه دفاع مقدس را از روی عناد زیر سوال می برند و اگر عناد و دشمنی نباشد نمی توان تاریخ زیبا و پرتلاش و پر حماسه ایران اسلامی را زیر سوال برد.
وی با اشاره به رخدادهای اخیر در اقلیم کردستان گفت: استکبار جهانی در اقلیم کردستان بحث همه پرسی برای جداسازی را مطرح کرد تا ذهن ها را از منطقه عراق و سوریه بردارد و داعش را در جای دیگری به کار گیرد.
وی تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر به اتحاد و همبستگی بیشتری نیاز داریم که در مقابل توطئه های دشمنان بایستیم و برخی مسائل را باید به صورت یک گفتمان مطرح کنیم.
سردار مجیدی بیان کرد: جنگ دشمن به شیوه های جدیدی در آمده و از این شیوه ها نباید غافل شد که فعالیت در فضای مجازی یکی از این شیوه ها است.
استان همدان 14 شهید مدافع حرم و 17 شهید فرهنگی ورزشکار تقدیم کرده است.
هفته دفاع مقدس از روز 31 شهریور ماه آغاز و تا هفتم مهرماه ادامه دارد و در این هفته 200 عنوان برنامه مختلف فرهنگی و هنری در این استان اجرا می شود.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشار دهنده:زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.