سرهنگ محمدرضا شرف بیانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این شهید گمنام جوانی 21 ساله است که در عملیات بدر و در شرق دجله به شهادت رسیده است.
وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه فرا رسیدن هفته گرامیداشت دفاع مقدس هستیم در حال رایزنی و پیگیری برای تشییع و تدفین چند شهید گمنام دیگر در برخی نقاط استان ایلام هستیم.
سرهنگ شرف بیانی یادآور شد: همه جای استان ایلام متبرک به نام و یاد و عطر شهیدان دفاع مقدس و به ویژه شهدای گمنام است و آنها میزبان و شفیع ما در قیامت و نماد سلحشوری و مقاومت ایران اسلامی برای نسل های آینده هستند.
وی گفت: شهدا در میان هجمه های سنگین و مخرب دشمنان نشان دهنده و نماد مسیر درست حقانیت و الگوی واقعی و عینی برای نسل کنونی و همه نسل های بعد هستند که چگونه با تکیه بر ایمان و اراده قوی و با کمترین ابزار و امکانات دشمن را به زبونی کشاندند.
به گزارش ایرنا، استان ایلام در اوایل شهریور ماه امسال شاهد ورود و تشیع پیکر مطهر پنج شهید گمنام بود که پیکر 2 تن از این شهدا همزمان با سالگرد شهادت امام محمدباقر (ع) در شهر زرین آباد از توابع شهرستان دهلران و 2 پیکر دیگر هم مصادف با دعای پر فیض عرفه و مقارن با حادثه منا در شهر سرابباغ آبدانان تشییع و به خاک سپرده شدند پیکر پنجم نیز امروز در محل قرارگاه حضرت امیرالمومنین (ع) استان تدفین شد.
این شهدای گرانقدر در مناطق عملیاتی کربلای چهار، ام الرصاص، بدر و شرق دجله تفحص شدند.
استان ایلام هم اکنون میزبان 68 شهید گمنام دوران جنگ تحمیلی است ، هشت یادمان ملی و 22 یادمان شهدای گمنام دفاع مقدس در این استان جانمایی شده است.
ایلام در دوران دفاع مقدس در جبهه میانی نبرد رزمندگان اسلام با دشمن بعثی قرار داشت و مردم این استان بیش از سه هزار شهید ، 12 هزار جانباز و افزون بر 300 آزاده در این راه پرافتخار تقدیم آرمان های نظام کرده اند.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.