به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان سرهنگ هادی نجاریان در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون 59 کیلوگرم مواد مخدر در این شهرستان کشف شد که 42 کیلوگرم از این کشفیات تریاک است.
وی با اشاره به کشف 2 کیلو و 500 گرم هروئین و نیم کیلو شیشه از ابتدای امسال تاکنون خاطرنشان کرد:‌ همچنین در این مدت 2 کیلوگرم حشیش و 13 کیلوگرم گل و شیره سوخته کشف و در این ارتباط‌ 203 نفر معتاد دستگیر شده است.
سرهنگ نجاریان گفت: در 6 ماهه امسال هفت هزار و 400 قرص غیرمجاز نیز در این شهرستان کشف شده است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان ادامه داد: در این مدت یک‌ هزار و 428 عملیات ، 34 فقره طرح پاکسازی و 18 طرح کنترل از محورهای ارتباطی اجرا و 46 خودرو توقیف شده است.
سرهنگ نجاریان با اشاره به اینکه 'گل' یکی از خطرناکترین مواد مخدر حال حاضر است که به نام یک روانگردان طبیعی خرید و فروش می‌شود اظهار کرد: با مصرف این ماده مخدر ضربان قلب بالا رفته ، فرد دچار بیقراری و در نتیجه توهم می شود.
وی با بیان اینکه جلوگیری از تردد معتادان متجاهر در تفرجگاه‌ها و سطح شهر در اولویت پلیس مبارزه با مواد مخدر است افزود: طبق بررسی‌های میدانی اکنون حضور معتادان متجاهر در تفرجگاه‌ها و سطح شهر به حداقل رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه اکنون در خصوص دستگیری خرده فروشان توفیق های خوبی به دست آمده اما نحوه فعالیت آنها تغییر کرده است افزود: بسیاری از خرده ‌فروشان، مواد مخدر را به صورت آب‌ بندی در بدن، وسیله موتورسیکلت و تلفن همراه به فروش می‌رسانند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری همدان نیز با بیان اینکه اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و مشارکت مردم در این عرصه بسیار حائز اهمیت است افزود: مهمترین مساله در خصوص مبارزه با مواد مخدر پیشگیری است.
علی اصغر ناظری ‌پور اظهار کرد: بسیار از معضلات اجتماعی نظیر اعتیاد با آموزش‌ های ساده قابل پیشگیری است چراکه برخی از افراد دانش و آگاهی خطرات مواد مخدر را ندارند و این آموزش‌ ها باید از کودکی و به ویژه توسط خانواده مورد توجه باشد.
وی ادامه داد: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، اطلاع ‌رسانی مسئولان دانشگاه‌ ها و مدیران مدارس نسبت به خطرات مصرف مواد مخدر لازم و ضروری است و این مهم باید در نشست های انجمن اولیا و مربیان مطرح و بررسی شود.
ناظری پور با بیان اینکه در دهه 80 این شهرستان جزو نخستین‌ استان‌ها در خصوص آلودگی به مواد مخدر بود که اکنون این موضوع بسیار کمرنگ شده است افزود: در حال حاضر باندهای مواد مخدر اجازه فعالیت در همدان را ندارند و تنها موضوع خرده ‌فروشان مطرح است.
وی با اشاره به اینکه کشفیات مواد مخدر در همدان بیشتر به دلیل محورهای ارتباطی است افزود: امسال چندین محموله قابل توجه مواد مخدر عبوری با همکاری اداره اطلاعات و نیرو انتظامی در این شهرستان کشف شده است.
رئیس بهزیستی شهرستان همدان نیز با بیان اینکه یک‌ هزار و 800 معتاد در شهرستان بهبود یافته اند گفت: در حوزه پیشگیری مواد مخدر 12 مرکز در مناطق حاشیه شهر فعال شده است.
سیاوش رهبرافزود: در حال حاضر 10 مرکزMMT در حوزه درمان مواد مخدر و 2 مرکز گذری DIC نیز در شهر همدان فعال است که امسال 280 نفر به آن مراجعه کرده‌ اند.
رئیس بهزیستی شهرستان همدان گفت: 2 گروه از بهزیستی پاتوق ‌های معتادان را شناسایی کردند که نتیجه آن شناسایی 300 معتاد در 6 ماهه امسال است.
رهبر با بیان اینکه میانگین مراجعه به مرکز شیلتر شبانه 12 نفر بوده که تعداد آنها در زمستان افزایش می یابد ادامه داد: مرکز شلتر زنان از ابتدای مهرماه به صورت 24 ساعته فعال خواهد بود.
از ابتدای سالجاری تاکنون یک‌ هزار و 547 خرده ‌فروش مواد مخدر در شهرستان همدان دستگیر و 13 باند مواد مخدر در این شهرستان منهدم شده است.
2087/1181
تنظیم: زهرا پیرنیا** انتشاردهنده: الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.