رحمان نادی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان افزود: تعاونی های مسکن مهر استان همدان هشت هزار و 446 واحد مسکونی را زیر پوشش قرار داده و بیش از 110 شرکت در حوزه مسکن به ثبت رسیده است.
وی اضافه کرد: این مساکن با 97 درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره برداری هستند و تاکنون شمار زیادی از واحدها تحویل متقاضیان شده است.
وی با بیان اینکه توجه به فرهنگ تعاون می توان نیازهای اجتماعی و اقتصادی جامعه را رفع کند افزود: اقتصاد ایران شامل دولتی، تعاونی و خصوصی است که به خاطر ارزش های حاکم در جامعه حوزه تعاون از جایگاه بالایی برخوردار است.
وی افزود: در حوزه تعاون ، شرکت ها و اتحادیه های تعاونی در حوزه تولید و توزیع به فعالیت اقتصادی مشغول هستند و هدف از تشکیلات تعاون رفع نیازهای مشترک جامعه است.
وی اضافه کرد: برای ثبت یک تعاونی یک گروه حداقل هفت نفره نیاز است تا از این طریق با استفاده از سرمایه های اندک این شرکت ها با حمایت دولت و اداره تعاون وارد عرصه فعالیت شوند.
رییس اتاق تعاون همدان اظهار کرد: یک هزار و 111 شرکت تعاونی فعال در این استان وجود دارد که در این شرکت ها 11 هزار و 700 نفر مشغول به کار هستند.
نادی با ذکر اینکه شرکت های تعاونی زیادی در بخش صنعت فعال هستند بیان کرد: یک شرکت با تولید دستگاه قطره چکان آب، در فرایند آبیاری قطره ای انحصار تولید این کالا را شکست و هم اینک ایران دومین کشور تولید این کالا است.
وی با عنوان اینکه شرکت های تعاونی در حوزه اشتغال کمک خوبی به دولت کردند افزود: یکی از نکاتی که تعاونی ها را از سایر بخش های اقتصادی مستثنی می کند ارزشی بودن هدف تعاونی ها است یعنی هدف آنها منافع مالی و کسب سود نیست بلکه مهمترین اولویت تامین نیاز اعضا است.
وی گفت: تعاون یک خدمت متقابل است و در این فرایند هر فرد به دیگری کمک کرده تا نیازهای افراد جامعه تامین و برطرف شود.
رییس اتاق تعاون همدان ادامه داد: اگر فرهنگ تعاون در جامعه نهادینه شود دیگر هیچ کس تنها نمی ماند چون در سایه تعاون برای رفع نیازها همه به یکدیگر کمک می کنند.
نادی اظهار کرد: کمیته صیانت از تولید در اداره تعاون کار رفاه اجتماعی تشکیل شده است و مشکل شرکت های ثبت شده در این کمیته بررسی و نتایج بررسی ها و راهکارهای رفع مشکلات در کارگروه اشتغال مصوب می شود.
وی گفت: طرح تعاون روستا از سوی اداره کل تعاون کار رفاه اجتماعی همدان پیشنهاد شد و طبق آن قرار است در طول اجرای برنامه ششم توسعه 100 روستا در همدان با محوریت یک شغل پایدار فعال شود.
وی اضافه کرد: هم اینک در روستای اشتران تویسرکان 100 کارگاه تولید مبل و منبت فعال هستند و در این روستا نه تنها بیکار وجود ندارد بلکه از سایر روستاها برای کار در اشتران حاضر می شوند.
11 تا 17 شهریور به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.