محمدرضا خباز روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : مهم ترین زیرساخت برای جذب سرمایه گذار در استان تامین آب است که با درایت مسوولان استانی و کشوری این چالش مهم سمنان قابل حل است.
وی اظهارداشت: سمنان استان محرومی نیست و از منابع سرشار معدنی و صنعتی برخوردار است و باید با درایت و تیزهوشی از این ظرفیت ها برای افزایش رونق اقتصادی استفاده کرد.
خباز تصریح کرد : خدمات ارزنده دولت یازدهم در سمنان در چهارسال گذشته برای آحاد جامعه قبل درک و ملموس بوده و بهره برداری از صدها طرح عمرانی، اقتصادی و تجاری نمونه های ارزشمندی از این فعالیت هاست.
وی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه و مطبوعات محلی و کشوری باید نسبت به بیان عملکرد دولت انصاف داشته باشند و خدمات ارزنده این دولت خدوم را به مردم شفاف و بدون کم و کاست بیان کنند.
استاندار سمنان خاطرنشان کرد: ارایه تسهیلات رونق تولید به ارزش چهار میلیارد و 400 میلیون ریال و بازگشت تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان به چرخه تولید خود مبین تلاش دولت برای کاهش نرخ بیکاری در استان است.
استاندار سمنان تصریح کرد : بهره برداری از طرح توسعه ای فرودگاه های استان خود گویای اقدامات دولت دوازدهم برای عملیاتی سازی پروازهای مسافری و بازرگانی برای افزایش بیش از پیش رونق اقتصادی در این دیاراست.
وی ادامه داد : دولت یازدهم برای افزایش رونق اقتصادی علاوه بر اجرای طرح های کوتاه مدت، برنامه های میان مدت و بلند مدتی برای افزایش رفاه اجتماعی در استان آغاز کرده است و انتقال آب دریای خزر به سمنان نمونه از برنامه میان مدت برای افزایش بیش از پیش رونق اقتصادی در این دیار است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
این استان در سال گذشته بیش از 323 هزار تن کالا به ارزش 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلارصادر کرد که از نظر ارزش در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشته است.
در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 87 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است.
سال گذشته بیش از 404 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.