به گزارش ایرنا حسین طاووسی روز جمعه در آئین پایانی رقابت های فوتبال حبابی قهرمانی کشور اظهار کرد: فوتبال حبابی، رشته ای نوپا در سطح کشور است و امروز نخستین دوره رقابت های قهرمانی کشور این رشته به میزبانی همدان پایان یافت.
وی بیان کرد: این رشته در حال حاضر دوره توسعه و پیشرفت خود را سپری می کند و شرایط برای اعزام به رقابت های بین المللی هنوز مهیا نیست.
طاووسی افزود: سیاست اصلی فدارسیون ورزش های همگانی کشور توسعه و فراگیرشدن همگانی کردن ورزش در بین آحاد مردم جامعه است و فوتبال حبابی نیز جزو رشته های جذاب و پرطرفدار در بین جوانان کشور به شمار می رود.
وی در ادامه با تاکید بر اجرای دوره های توجیهی و آموزشی در رشته فوتبال حبابی گفت: هم اکنون 18 استان کشور در این رشته فعال شده اند و برگزاری دوره های آموزشی تا پایان سال جاری جزو برنامه های اصلی به شمار می رود.
طاووسی بیان کرد: استان های داوطلب در اولویت اعزام مدرس برای برگزاری دوره های یکروزه توجیهی و کارگاه های آموزشی قرار دارند و در مراحل بعدی نسبت به انجام دوره های مربیگری و داوری اقدام می کنیم.
وی با تمجید از میزبانی همدان در برگزاری نخستین دوره فوتبال حبابی قهرمانی کشور گفت: ابتدا قرار بود 12 تیم در این رقابت ها شرکت کنند که سه تیم بنا به دلایلی به این بازی ها نرسیدند.
وی افزود: با وجود اینکه رقابت های فوتبال حبابی قهرمانی کشور برای نخستین دوره برگزار شد اما در سطح حرفه ای انجام گرفت و شایسته تقدیر بود.
وی خاطرنشان کرد: جذابیت این رقابت ها و توسعه در سطح استان ها موجب می شود تا بتوانیم لیگ فوتبال حبابی کشور را در آینده ای نزدیک اجرایی کنیم.
طاووسی یادآور شد: این رشته کمیته جهانی دارد و امیدواریم در آینده ای نزدیک با رسیدن به سطح ایده آل و استانداردسازی لازم، در میادین بین المللی نیز حضوری فعال داشته باشیم.
** جذابیت رشته های همگانی خانواده ها را به ورزش ترغیب کرده است
مشاور عالی فدراسیون ورزش های همگانی کشور و رئیس هیات همگانی استان همدان نیز در این مراسم گفت: جذابیت رشته های زیر مجموعه این فدراسیون منجر به ترغیب بیشتر خانواده ها به ورزش شده است.
به گزارش ایرنا هادی سبزواری افزود: رشته هایی نظیر فوتبال حبابی که از جذابیت خاصی برخوردار است، امروزه با استقبال خوب جوانان و نوجوانان مواجه شده و درصدد فراگیر کردن این رشته ورزشی هستیم.
وی اضافه کرد: امروزه ورزش های تفریحی و هنری از جذابیت خاصی در بین خانواده ها برخوردار است و این وضعیت به توسعه و گسترش ورزش در بین آحاد جامعه کمک شایانی می کند.
سبزواری با قدردانی از برنامه ریزی مطلوب فدراسیون ورزش های همگانی کشور در فراگیر شدن ورزش در بین خانواده ها گفت: فدراسیون ورزش های همگانی و به طبع آن هیات های همگانی استان ها دارای جمعیت پرشماری ورزشکار در انجمن ها و گروه های مختلف هستند که ظرفیت فعالیت آن به اندازه چندین فدراسیون است.
وی افزود: فدراسیون همگانی یکی از بازوان توانمند در کمک به سلامت جامعه به شمار می رود و امروزه جایگاه بسیار مطلوب در بین آحاد مردم دارد.
وی با قدردانی از برگزارکنندگان نخستین دوره رقابت های فوتبال حبابی قهرمانی کشور در همدان گفت: این رقابت ها در سطح بسیار مطلوب برگزار شد و کیفیت تیم های شرکت کننده نیز بالا بود.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری این رقابت ها زمینه خوبی برای اجرای بازی های متعدد رسمی در سطوح کشوری است.
نخستین دوره رقابت های فوتبال حبابی قهرمانی کشور امروز جمعه با کسب عنوان نخست توسط تیم خراسان رضوی به میزبانی همدان پایان یافت.
در این پیکارها تیم های آتش نشانی تهران و رسانه ورزش همدان به ترتیب دوم و سوم شدند.
فوتبال حبابی یکی از کمیته های زیر مجموعه انجمن ورزشهای تفریحی و مهارت های فردی و نمایشی فدراسیون همگانی کشور است.
این ورزش در سال 2012 در سطح جهان به طور رسمی معرفی شد.
1181/7520
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.