آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی روز چهارشنبه در اجلاس سراسری مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در همدان افزود: رهبر معظم انقلاب به کمک طلبه ها نیاز دارد و طلبه ها باید طبق برخورد خود رهبری به ایشان کمک کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تبیین سند 2030 از موارد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و طلبه ها باید در این زمینه خوب اقدام کنند گفت: طلبه ها باید برای رساندن پیام رهبری بیشتر از این تلاش کنند.
آیت الله موسوی اصفهانی با تاکید بر اینکه روحانیان بیشترین قدرت را دارند و بهترین سفیر برای پیام رسانی مسائل دینی هستند گفت: مهمترین وظیفه طلبه ها، دیدن رهنمودهای رهبری و در حد توان پیاده کردن آن در جامعه است.
وی با تاکید بر اینکه اگر روحانیان خالصانه به میدان بیایند میلیون ها نفر لبیک می گویند، گفت: یکی از راههای رساندن افکار رهبری این است که فرازهای مهم سخنان ایشان را در همه حوزه ها به صورت بنر نصب و در سخنرانی ها مطرح کنیم تا این چراغ را همیشه روشن نگه داریم.
مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور نیز با بیان اینکه بنیه علمی و عملی حوزه های علمیه خواهران باید در عرصه های پژوهشی تقویت شود گفت: حوزه ها باید با توسعه تکمیلی تحصیلات از سطح سه به سطح چهار در تولید علم سهم خوبی ایفا کنند.
حجت الاسلام محمودرضا جمشیدی با بیان اینکه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی حوزه ها با این کیفیت بالا توسط هیچ نهاد حوزوی و غیر حوزوی برگزار نشده است گفت: در سه سال گذشته بیش از 600 کرسی آزاد اندیشی همراه با نقادی ، تحلیل و داوری انجام شده است.
وی با بیان اینکه این کرسی های آزاد اندیشی باید به کرسی های نظریه پردازی تبدیل شود گفت: بنیه پژوهشی و علمی حوزه ها علمیه باید تقویت شود در غیر این صورت محکوم به عقب گرد هستیم.
وی ادامه داد: سرعت غوطه ور شدن فضای مجازی در جامعه و سرعت تغییرات آنقدر زیاد است که اگر در این زمینه فکر نشود از غافله عقب می مانیم.
حجت الاسلام جمشیدی ادامه داد: در سال گذشته تعداد کانال های حوزه علمیه در تلگرام بالای یک میلیون بوده که به 15 کانال کاهش یافته که 15 میلیون عضو دارد.
وی اظهار کرد: حوزه های علمیه خواهران یک سهم جدی در گسترش علم و تولید علم دارند و می توانند زمینه ای برای ارائه و تولید داشته باشند.
به گفته وی حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور سال گذشته 40 هزار نشست قرآنی برگزار کردند که 28 هزار مورد آن در مدارس بوده است.
مدیر حوزه های علمیه خواهران غرب کشور نیز گفت: دومین نشست استانی این اجلاس در سال جاری به میزبانی استان همدان به مدت 2 روز در حال برگزاری است که اولین نشست آن در سالجاری به میزبانی استان قم برگزار شد.
حجت الاسلام سید حسن فاضلیان افزود: در این اجلاس حدود 200 شرکت کننده اعم از مدیران حوزه های علمیه خواهران از 30 استان کشور به همراه معاونان پژوهشی خود شرکت می کنند.
وی بیان کرد: تاکنون نشست های این اجلاسیه سراسری تنها در استان های قم و مشهد برگزار می شده که استان همدان اولین استانی است که پس از این 2 استان، میزبانی این اجلاس را عهده گرفته است.
وی بیان کرد: در استان همدان 11 مرکز خواهران شامل 10 مدرسه علمیه خواهران و یک موسسه آموزش عالی فدک فعال است و یک هزارو 450 طلبه خانم در مدارس سطح 2 و سه استان مشغول به تحصیل هستند.
حجت الاسلام فاضلیان بیان کرد: در مدارس سطح 2 ، یک هزار و 132 نفر و در مدارس سطح سه که معادل کارشناسی ارشد است 48 دانش آموخته داریم.
وی ادامه داد: 152 استاد در این 11 حوزه خواهران مشغول به تدریس هستند و 118 نفر نیروهای شاغل در مدارس علمیه خواهران استان را تشکیل می دهند و همچنین 97 استاد راهنما برای پایان نامه ها حضور دارند و 827 خانم مبلغه در استان فعال هستند.
تحولات سبک زندگی طلاب خواهر و دلالت های آن در نظام تربیتی حوزه علمیه خواهران در این اجلاس بررسی می شود.
این نشست در طول سال در حدود 6 بار و هر دوره با یکی از رویکردهای پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، مالی ،ساماندهی و نظارت و ارتباطات برگزار می شود.
این دوره در استان همدان با رویکرد پژوهشی است و به آسیب شناسی و بازنگری آیین نامه ها و فعالیت هایی انجام شده در سال گذشته می پردازد.
در حاشیه این نشست نمایشگاه آثار طلاب و نمایشگاه عکس فعالیت های خواهران استان همدان برپا شد.
2087/6993
خبرنگار: زهرا پیرنیا** انتشاردهنده: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.