حمیدرضا الوند روز چهارشنبه در آئین افتتاح کارگاه های آموزشی آماده سازی شغلی بهبود یافتگان از دام اعتیاد استان همدان افزود: با توجه به اینکه این اعتبارات نسبت به سالهای قبل سه برابر افزایش داشته است باید با حرکتی منسجم و برنامه ریزی شده زمینه اشتغال پایدار 2 هزار نفر از مددجویان را فراهم کرد.
وی تصریح کرد: توانمندسازی اجتماعی، فرهنگی، آموزشی واقتصادی از مولفه های اصلی برنامه توانمندسازی سازمان بهزیستی است.
مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه طرح توانمندسازی بهبودیافتگان از دام اعتیاد از مهمترین برنامه های این سازمان است افزود: بیش از 80 درصد بیماران مبتلا به اعتیاد در سال اول پس از بهبودی به دلیل نداشتن توانمندی اقتصادی وفراهم نبودن زمینه اشتغال دوباره به چرخه اعتیاد باز می گردند.
الوند تاکید کرد: باید بتوان با فراهم کردن زمینه اشتغال پایدار بهبود یافتگان گامی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و اعتیاد برداشت.
وی با بیان اینکه آماده سازی شغلی برای بهبودیافتگان از دام اعتیاد با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان شروع شده است افزود: 170 نفر از بهبود یافتگان در دام اعتیاد با یک تا سه سال پاکی تحت پوشش هستند و دوره کارآفرینی، بازاریابی و مهارت های زندگی برگزار می شود.
مدیرکل بهزیستی همدان افزود: برای این افراد پس از دوره های آموزشی به ازای هر نفر تا سقف 150 میلیون ریال تسهیلات با سود چهار درصد پرداخت می شود.
الوند با بیان اینکه معتادان بهبود یافته تا حدودی دارای مهارت هایی هستند افزود: 170 معتاد بهبود یافته در استان همدان متقاضی اشتغال هستند.
24 تا 30 تیرماه هفته بهزیستی است و شعار آن 'بهزیستی؛ محور مسئولیت و سلامت اجتماعی' اعلام شده است.
استان همدان دارای حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت است که بیش از یک سوم جمعیت استان همدان به طور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات ارتقایی، پیشگیری، حمایتی و توانبخشی بهزیستی استان بهره مند هستند.
7523/6993
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.