به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان در 26 تیرماه سال 59 افزود: شورای نگهبان تضمین کننده حکومت اسلامی و مفسر و مبین قانون اساسی است.
وی برگزاری و نظارت بر انتخابات را از دیگر وظایف مهم شورای نگهبان برشمرد و بیان کرد: از سال 59 همزمان با تاسیس شورای نگهبان تاکنون 40 انتخابات در کشور برگزار شده که به خوبی شاهد ایفای نقش و وظیفه مهم این نهاد بوده ایم.
وی به برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره و ابراز امیدواری کرد: در تمامی دوره های انتخابات همانند دوره های قبل تخلف ها بررسی شود تا در آینده انتخاباتی بدون تخلف داشته باشیم.
حجت الاسلام برقراری همچنین آزادسازی کامل موصل و برچیده شدن هیمنه داعش از این شهر را نتیجه مقاومت، ایستادگی و مجاهدت مدافعان حرم دانست و افزود: این حاصل فتوای مراجع عظام تقلید عراق بود که عنوان کردند کلیت عراق باید حفظ شود.
وی خطاب به مسئولان عراق تاکید کرد: جنایت های داعش را در کتاب های درسی بیاورید تا نسل آینده عراق بدانند چه فتنه بزرگی توسط تروریست ها رخ داد و به برکت مدافعان حرم این فتنه خنثی شد.
خطیب جمعه ملایر با بیان اینکه ادامه این مجاهدت ها پیروزی را در سوریه نوید می دهد، خاطرنشان کرد: مسئولان عراق مراقب باشند حالا که دشمن از راه حمله نظامی و عملیات تروریستی ناکام مانده، ممکن است از طریق 2030 یونسکو وارد شود و بخواهد شهید فهمیده های عراق را از کتاب های درسی شان حذف کند.
حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه اینها تجربه تلخ نظام جمهوری اسلامی و توطئه دشمن در جنگ نرم علیه کشور ما است، گفت: باید مراقب توطئه های دشمن باشیم تا گرفتار جنگ نرم آنان نشویم.
وی به 23 تیرماه سال 87 و ایستادگی ملت ایران در مقابل جریان فتنه اشاره و بیان کرد: ملت ایران با بصیرت و هوشیاری در 23 تیر و خلق حماسه 9 دی چشم فتنه را کور کردند.
وی ادامه داد: در این برهه از زمان نیز باید بصیرت داشته باشیم تا با رصد کردن هر نوع حرکت سوء دشمن، در آینده نظام اختلالی ایجاد نشود.
حجت الاسلام برقراری به فرا رسیدن سالروز شهادت جانگداز امام جعفر صادق(ع) رئیس مکتب فقه جعفری اشاره کرد و گفت: همه ما در فرهنگ شیعی مدیون امام صادق(ع) هستیم و لازم است همه حسینیه ها، تکایا، مساجد، نهادها و ارگان های شهر در روز شهادت ایشان آیین باشکوهی را برگزار کنند.
وی در عین حال خواستار صرفه جویی مردم در مصرف آب و برق در این فصل گرم از سال شد و تاکید کرد: وضعیت کشور در آب و برق به حالت بحرانی رسیده و طبق تاکید مسئولان مربوطه برای جلوگیری از قطعی آب و برق، باید صرفه جویی را بر خود فرض و لازم بدانیم.
امام جمعه ملایر همچنین بر لزوم حل مشکلات و رفع نگرانی های مردم در خصوص موسسه هایی همچون آرمان و توسعه شد و افزود: امیدواریم طبق دستور رئیس جمهوری و برگزاری جلسه هفته گذشته نمایندگان مجلس مشکل این موسسه ها پیگیری و دغدغه مردم حل شود.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام برقراری گفت: باید ساز و کاری اندیشیده شود تا موسسه های غیرمجاز اجازه تاسیس نداشته باشند.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.