به گزارش خبرنگار ایرنا، سیداحمد موسوی روز پنجشنبه درهمایش آموزشی مدیریت مصرف برق ویژه بانوان گنبدکاووس اظهار داشت: اگر در فصل گرما تنها روزی 2 ساعت صرفه جویی در مصرف برق صورت گیرد، مشکلی در تامین برق وجود نخواهد داشت.
وی با اشاره به اوج مصرف برق مشترکان گلستانی در روز 14 تیرماه امسال، گفت: به دلیل گرمای بی سابقه در این روز، مصرف برق این استان به 1150 مگاوات رسید که سه برابر روزهای عادی و در دیگر فصل های سال است.
موسوی از کسب رتبه سوم گلستان در مدیریت مصرف برق بین استان های کشور درسال گذشته خبر داد و اضافه کرد: با همکاری خوب مشترکان، کسب این رتبه یا ارتقای آن درسال جاری نیز ممکن است.
وی تصریح کرد: به کارگیری روش های صحیح مدیریت مصرف، استفاده از نور طبیعی، سرویس وسایل سرمایشی و تعویض یا شستشوی مستمر فیلترهای آن، استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف درساعات اوج بار، در کاهش برق و صرفه جویی اقتصادی خانوارها بسیار موثر است.
به گزارش ایرنا، قرجه طیار نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی نیز دراین همایش با اشاره به آموزه های اسلامی در مدیرتی مصرف و پرهیز از اسراف، گفت: اینکه میانگین مصرف انرژی در ایران سه برابر میانگین جهانی است، زیبنده مردم نظام اسلامی ما نیست و لازم است که مردم همکاری بیشتری در مدیریت مصرف انرژی داشته باشند.
در این همایش که با اجرای برخی برنامه های فرهنگی و هنری همراه بود، علاوه بر حضور شقایق یوسفی کارشناس ارشد دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر، فرماندار، امام جمعه و برخی مسئولان گنبدکاووس و جمع زیادی از بانوان این شهرستان نیز حضور داشتند.
اداره برق شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان حدود 120 هزار مشترک برق دارد.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.