محمدابراهیم الهی تبار روز چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان همدان افزود: این سند شامل تعریف عنوان برنامه ها، تعیین دستگاه های متولی و هدف گذاری ها است.
وی تاکید کرد: مسئولان و دستگاه هایی که در این سند نقش پذیر شده اند باید فعالیت ها و برش شهرستانی خود را بر اساس اهداف سند مشخص کنند و در خصوص اهداف کمی نیز سهم هر شهرستان مشخص شود.
وی اضافه کرد: باید یک حرکت جمعی و اثر گذار در لایه های مختلف دانشجویی، دانش آموزی و اقشار مختلف جامعه در بحث فعالیت های قرآنی در استان شکل گیرد تا فعالیت ها اثرگذاری لازم را داشته باشند.
وی خطاب به مسئولان دستگاه های فرهنگی تاکید کرد: برنامه های خود را مطابق با اهداف سند قرآنی استان ارائه دهند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در این نشست گفت: در 10 سال گذشته 107 دوره تخصصی برای معلمان و مربیان قرآن در سطح استان برگزار شده است که 60 دوره آن در سال گذشته برگزار شد و امسال برگزاری 50 دوره هدفگذاری شده است.
حجت الاسلام علی دشتکی افزود: در مجموع 250 مرکز و موسسه قرآنی شهری و روستایی در چند سال اخیر با اولویت مناطق محروم در استان همدان تاسیس شده است.
وی ادامه داد: برای انس با قرآن، پنج مقدمه لازم است که مرتبه آخر آن تدبر در قرآن است که این امر در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گرفته است و پیش از آغاز ماه رمضان امسال، بحث تدبر در قرآن با مشخصه تفسیر محوری مدنظر قرار گرفت و در این خصوص در ماه رمضان امسال برنامه های قرانی در همه مراکز و موسسه های استان نمایان بود.
وی اضافه کرد: همچنین کرسی های تلاوت و جمع خوانی ها به صورت محوری در استان اجرا شد و جمع خوانی محوری مرکز استان همدان در ماه رمضان امسال به عنوان یکی از سه جمع خوانی برتر کشور مطرح شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز گفت:منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور با هدف ایجاد هماهنگی بین دستگاه های دولتی و گروه های فعال غیر دولتی در جهت هم افزایی فعالیت های قرآنی تدوین شده است.
مجید فروتن افزود:همدان در فعالیت های قرآنی جزو استان های پیشرو است و سند فعالیت های قرآنی استان همدان الگویی برای دیگر استان ها است.
وی ادامه داد:تهیه اطلس قرآنی در استان ضروری است و تشکل های مردمی در سطح استان در 2 سال اخیر تشکیل شده و توجه ویژه به مناطق روستایی شده است.
در حال حاضر 250 مرکز و موسسه قرآنی شهری و روستایی در استان همدان فعال است.
1181/2087
خبرنگار: الهام تدین ** انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.