مجید کزازی شامگاه سه شنبه در نشست قرارگاه اقتصاد مقاومتی افزود: همدان در تشکیل شرکت دانش بنیان با تعداد 52 مرکز رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: در سند راهبردی پارک علم و فناوری تا پایان سال 99 در استان همدان باید 150 شرکت دانش بنیان تشکیل شود.
وی اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان همدان سال گذشته یک هزار و 700 میلیارد ریال از این ناحیه فروش داشتند و این در حالی است که اعتبارات این بخش سال گذشته 40 میلیارد ریال بود و این کسب ثروت با توجه به تسهیلات غیر قابل قیاس است.
رئیس پارک علم و فناوری استان همدان گفت: از سال گذشته 10 میلیارد ریال امکانات آزمایشگاهی برای سفال و سرامیک لالجین خریداری شده است و این آزمایشگاه می تواند به عنوان نمونه آزمایشگاهی تبدیل شود.
کزازی گفت: همچنین برای ایجاد مرکز نوآوری در نهاوند، تویسرکان، دانشگاه صنعتی و مرکز رشد بین پارک علم و فن آوری و مرکز تحقیقات کشاورزی همدان مجور دریافت شده است که این کار در کشور کم نظیر است.
وی با بیان اینکه ضوابط و دستورالعمل حاکم بر صندوق کارآفرینی امید با فضای کسب و کار فن آوری مغایر است گفت: اعضای هیات علمی برای تاسیس شرکت های دانش بنیان چهار میلیارد ریال تقاضای تسهیلات کردند اما صندوق کارآفرینی امید در این زمینه همکاری لازم را ندارد.
در حال حاضر 55 شرکت دانش بنیان در همدان فعال است.
گفتنی است استاندار همدان چندی پیش اعلام کرد:' این استان در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی 125 درصد رشد داشته است.'
2087/1811
خبرنگار: زهرا پیرنیا** انتشاردهنده: الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.