علیرضا صفری روز یکشنبه به مناسبت هفته تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران افزود: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و با حمایت دولت تدبیر و امید، هم اکنون هتلینگ (خدمات غیر پزشکی به بیمار بستری در بیمارستان) بیمارستان تامین اجتماعی غرضی ملایر با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است و بیمارستان آتیه همدان نیز بهره برداری شده است.
وی اضافه کرد: برای اجرای طرح هتلینگ 2 بیمارستان آتیه همدان و غرضی ملایر 56 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
وی گفت: استان همدان دارای 2 بیمارستان تامین اجتماعی شامل آتیه همدان و غرضی ملایر با 287 تخت فعال است که از این نظر در جایگاه چهارم کشوری قرار دارد.
وی افزود: استاندارد سازی اورژانس بیمارستان آتیه همدان نیز با اعتبار 15 میلیارد ریال در دست اقدام است و دستگاه ام ار ای و سی تی اسکن نیز برای این بیمارستان خریداری و بزودی نصب می شود.
صفری یکی از برنامه های در دست اقدام در سال جاری را استقرار نظام ارجاع داخلی عنوان کرد و گفت: مردم به سمت استفاده از درمانگاه های لوکس روی آورده اند و گرایش به این بیمارستان ها بیشتر شده است.
وی ساماندهی اورژانس بیمارستانی را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت: این طرح در بیمارستان آتیه همدان تا پایان آبان ماه امسال بهره برداری می شود و سپس استاندارد سازی بیمارستان غرضی ملایر انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: راه اندازی سیستم رادیولوژی و اجرای سیستم یکپارچه اسناد پزشکی از دیگر برنامه های مدیریت درمان تامین اجتماعی همدان است.
وی با بیان اینکه در استان همدان یک هزار و 230 نفر در بخش درمان فعال هستند افزود: مراجعه کنندگان به پزشک عمومی در سال گذشته به بیمارستان های زیر پوشش تامین اجتماعی استان شامل غرضی ملایر و آتیه همدان 951 هزار نفر، دندانپزشک 38 هزار و 200 نفر ، پزشک متخصص 305 هزار نفر ، داروخانه 960 هزار نفر، رادیولوژی 79 هزار نفر، آزمایشگاه 227 هزار و 500 نفر و فیزیوتراپی 15 هزار و 400 نفر بوده است.
وی ضریب اشغال تخت در سال جاری را 72 درصد عنوان کرد و گفت: این میزان سال قبل 82 درصد بوده و کاهش آن به دلیل این است که تعرفه عمومی غیر دولتی بوده است.
وی کل مراجعه کنندگان سرپایی سال گذشته به این 2 بیمارستان را سه میلیون نفر عنوان کرد و گفت: به طور روزانه هشت هزار و 36 نفر به بخش درمانی مراجعه وهمچنین 33 هزار نفر بستری شدند که تعداد بستری شدگان روزانه 90 نفر است.
صفری ادامه داد: در کمیسیون پزشکی 971 پرونده سال گذشته بررسی شد که رتبه 12 کشور را در این زمینه داریم و شاخص از کار افتادگی در استان 38.75 درصد است که این رقم در کشور 32.8 درصد است.
به گفته وی سال گذشته یک هزار و 680 میلیارد ریال برای بحث کمیسیون پزشکی هزینه شده است.
وی اظهار کرد: در مجموع با 2 آمبولانسی که بزودی خریداری می شود تعداد آمبولانس های این 2 بیمارستان به 11 دستگاه می رسد.
صفری آمار رضایتمندی در بخش سرپایی این بیمارستان ها را 85 درصد و در بخش بستری 90 درصد عنوان کرد.
مدیران تامین اجتماعی به مناسبت هفته تامین اجتماعی به همراه خبرنگاران با اهدای گل از بیماران بیمارستان آتیه همدان عیادت کردند.
19 تا 25 تیرماه به نام هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است.
2087/6993
خبرنگار: زهرا پیرنیا** انتشاردهنده: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.