سرهنگ علی فکری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ساعت یک بامداد روز یکشنبه هفته جاری یک دستگاه موتورسیکلت با چهار سرنشین از بالای تپه عباس آباد به سمت بلوار ارم در حال تردد بود.
وی اضافه کرد: با توجه به سوار کردن سرنشین بیش از حد مجاز و ناتوانی راننده در کنترل این وسیله نقلیه، موتور سیکلت به سمت مسیر مقابل منحرف شده و با خودروی سواری در حال حرکت برخورد می کند.
وی بیان کرد: در این سانحه رانندگی هر چهار سرنشین موتورسیکلت به شدت مجروح شده و وضع عمومی راننده این وسیله نقلیه وخیم گزارش شده است.
رئیس پلیس راهور استان همدان گفت: سهم 35 درصدی موتور سواران در سوانح فوتی و 43 درصدی در سوانح جرحی موید پایبند نبودن آنها به قانون است.
سرهنگ فکری افزود: موتورسیکلت های که هم اینک به وفور در بازار موجود است استانداردهای لازم را ندارند و در بیشتر کشورهای جهان این نوع موتورسیکلت ها سالهاست که جمع آوری شده است.
وی اضافه کرد: هم اینک در بیشتر کشورها از موتورسیکلت های برقی که دارای قدرت مانور پائین و سرعت بین 40 تا 60 کیلومتر در ساعت است استفاده می شود.
وی بیان کرد: استفاده از موتورسیکلت های برقی از ایجاد صداهای ناهنجار، آلودگی های صوتی و آلودگی هوا جلوگیری می کند.
رئیس پلیس راهور استان همدان خاطر نشان کرد: طبق ماده 166 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ظرفیت موتور سیکلت برای یک نفر طراحی شده است.
سرهنگ فکری تاکید کرد: تنها در صورت مجهز بودن موتورسیکلت به زین کامل یا یدک پهلو می توان فرد دیگری را بر موتورسیکلت سوار کرد.
وی افزود: همچنین طبق ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی استفاده موتور سوار و ترک نشین از کلاه ایمنی الزامی است.
بهار امسال 16 فقره سانحه فوتی در معابر درون شهری استان همدان رخ داد که منجر به مرگ 16 نفر شده است که 6 تن از جانباختگان موتورسوار هستند.
طبق آمار ارائه شده از سوی پلیس راهور بیش از 220 هزار دستگاه موتورسیکلت در همدان تردد دارند.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.