حمیدرضا حاجی بابایی روز پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش استان همدان افزود: هر اقدامی که در آموزش و پرورش انجام می شود باید در راستای ارتقای سیستم تعلیم و تربیت باشد.
وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بحث ایجاد مجتمع های شهری لحاظ شده است تا از این طریق از بسیاری از آسیب ها که ناشی از فضای مجازی، کم شدن سن بلوغ دانش آموزان و پیشگیری از حضور دانش آموزان اول ابتدایی در کنار دانش آموزان ششم ابتدایی است جلوگیری کرد.
وی درباره نحوه ایجاد مجتمع های آموزشی شهری گفت: به طور مثال باید در همدان به جای 500 مدرسه، 100 مجتمع آموزشی داشته باشیم و برای هر مجتمع آموزشی پنج حیاط، یک سالن ورزشی و اتاق فناوری و هوشمندسازی در نظر گرفته شود.
حاجی بابایی اضافه کرد: هر مجتمع آموزشی با یک مدیر که نقش راهبری ایفا می کند اداره می شود و برای هر دانش آموز در این مجتمع آموزشی پرونده تربیتی تشکیل می شود و والدین دانش آموزان نیز در این مجتمع، آموزش می بینند.
وی استفاده مناسب و بهینه از امکان قانونی ایجاد شده در راستای ساماندهی و تغییر کاربری فضاهای آموزشی را نیازمند یک اقدام کارشناسی جدی و حساب شده دانست و تاکید کرد: باید از این فرصت طلایی نهایت استفاده را برد و با یک سیاست کلی ساماندهی در این راستا حرکت کرد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استفاده نادرست از بند 'ه ' تبصره 9 قانون بودجه سال 96 که به وزارت آموزش و پرورش اجازه می دهد به منظور ساماندهی و بهینه سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی خود و با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی نسبت به احداث، بازسازی و بهره برداری از آنها اقدام کند، می تواند یک موضع خطر داشته باشد.
حاجی بابایی ادامه داد: خطرناک ترین کار در این اقدام این است که در کنار مدرسه ای که 700 دانش آموز دختر یا پسر دارد 2 باب مغازه تجاری ایجاد شود و فعالیت بخش خصوصی در کنار این فضای آموزشی مشکلاتی را ایجاد کند.
وی تاکید کرد: می توان در ایجاد مجتمع های آموزشی به تجاری سازی نیز پرداخت اما باید این مکان های تجاری نیز در اختیار مدرسه باشد و به بخش خصوصی داده نشود.
وی با بیان اینکه بودجه امسال وزارت آموزش و پرورش 360 هزار میلیارد ریال است اظهار کرد: بزرگترین مشکل ما در خصوص شهرک های در حال ساخت است که مدرسه ندارند و با استفاده از این قانون می توانیم مدارس محلاتی که به دلیل کاهش جمعیت تراکم دانش آموزان اندک است را بفروشیم و در جاهای مورد نیاز مدرسه بسازیم.
وی تاکید کرد: مدیریت دقیق برای این تبصره اعمال شود و با این اقدام مدارس برخی مناطق شهر که به اندازه کافی دانش آموز ندارد را به مکان های مورد نیاز منتقل کرد.
حدود 280 هزار دانش آموز در 2 هزار و 800 آموزشگاه استان همدان با بیش از 12 هزار کلاس درس تحصیل می کنند.
1181/6993
خبرنگار:الهام تدین**انتشاردهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.