محمدناصر نیکبخت روز یکشنبه در دیدار با منخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر همدان گفت: بروز اختلاف در بدنه شورای شهر بزرگترین آسیب است.
وی تاکید کرد: مردم امسال با حضور باشکوه در پای صندوق های اخذ رای شما را به عنوان منتخبان خود برگزیدند که انتظار می رود در پاسخ به این اعتماد تلاش خود را برای رساندن همدان به جایگاه اصلی خود انجام دهید.
وی با تاکید بر اینکه در انتخاب شهردار چشم و هم چشمی نکنید تصریح کرد: در انتخاب شهرداری به این فکر نباشید که از باند فلان شخص یا خودتان باشد بلکه تنها توانایی شهردار مدنظر باشد.
استاندار همدان گفت: شهردار همدان ختما نباید بومی شهر یا استان باشد بلکه می توان فرد دارای توانمندی و صلاحیت ساکن در خارج استان را نیز به عنوان شهردار برگزید.
نیکبخت افزود: در انتخاب شهردار متعلق بودن وی به جناح حداکثری مورد توجه نباشد بلکه فردی را برگزینید که بتواند همدان را به جایگاه زیباترین شهر ایران برساند.
وی اضافه کرد: همدان شرایط، استعداد و آمادگی لازم را برای توسعه و پیشرفت دارد بنابراین انتظار می رود با همفکری بزرگان و افراد فرهیخته فردی توانمند به عنوان شهردار همدان انتخاب شود.
استاندار همدان گفت: کشور و به تبع آن استان همدان باید در دوره دوم فعالیت دولت تدبیر و امید باید جهشی کار کند چون تاکنون کاستی ها مربوط به دولت گذشته بود ولی هم اینک دولت یازدهم به عنوان دولت گذشته قلمداد می شود.
نیکبخت تاکید کرد: مردم دیگر وجود کاستی را نمی پذیرند چون معتقدند چهار سال دولت یازدهم زمان مناسبی برای آوار برداری و بازگردان کشور به ریل توسعه بوده است.
وی مهمترین مطالبه مردم را اشتغال دانست و توضیح داد: برای ایجاد اشتغال باید بخش تولید را حمایت کرد که در این باره نقش شهرداری ها بسیار حائز اهمیت است.
استاندار همدان افزود: با توجه به ظرفیت این استان در حوزه گردشگری، می توان از این پتانسیل برای ایجاد اشتغال بهره گرفت.
نیکبخت با تقدیر از تعامل مطلوب شهرداری و شورای شهر بیان کرد: این تعامل و وفاق موجب شد که مجوز ساخت 10 هتل در همدان صادر شود.
وی با تاکید بر ضرورت کنار گذاشتن تنگ نظری در اجرای برنامه های توسعه ای گفت: در صورت تداوم این رویه نادرست، فرهنگ ناصحیح تنگ نظری به افراد تازه وارد و جوان شورا نیز سرایت می کند.
استاندار همدان بیان کرد: اعضای شورا به استقبال سرمایه گذار بروند و کاری نداشته باشند که فعال اقتصادی چه میزان سرمایه دارد و آن را از کجا آورده است و چرا در همدان سرمایه گذاری می کند.
نیکبخت گسترش حاشیه نشینی را یکی از مشکلات اجتماعی برشمرد و اظهار کرد: 150 میلیارد ریال سال گذشته برای ساماندهی مناطق حاشیه شهر پیش بینی شد که 50 میلیارد آن باید از سوی شهرداری همدان تامین می شد که طبق آخرین گزارش ایرن مبلغ تخصیص نیافته است.
وی یادآوری کرد: به دنبال سفر پر خیر برکت مقام معظم رهبری به همدان و تاکید ایشان بر ساماندهی پنج منطقه حاشیه شهر همدان 700 میلیارد ریال تاکنون در این مناطق هزینه شده است.
استاندار همدان در پاسخ به درخواست اعضای شورای شهر در زمینه وصول بدهی معوق ادارات خواستار مطرح شدن این موضوع در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و نعیین تکلیف بدهی ها شد.
نیکبخت یادآوری کرد: ملت ایران در چند دوره انتخابات از جمله انتخابات ریاست جمهوری سال 92، مجلس شورای اسلامی در سال 94 و انتخابات سالجاری حرف خود را در پای صندوق های رای زدند بنابراین باید برای رای و نظر مردم احترام قائل شد.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه سالجاری برگزار شد.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.