هوشنگ بازوند روز چهارشنبه درنشست شورای مسکن و بافت های تاریخی بروجرد که درمحل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهارکرد: این میزان اعتباربراساس تفاهم نامه ای که با مدیر کل سازمان میراث فرهنگی کشور منعقد شده اختصاص یافته که امیدواریم در آینده جذب شود.
وی با اشاره به اینکه رویکرد ما به بافت های تاریخی باید مانند نگاه نیاکان وهویت ما باشد افزود: بناهای تاریخی جزیی از سرمایه ها وارزش های بروجرد محسوب می شوند براین اساس باید با با تمام امکانات از آنها محافظت کرد.
استاندار لرستان اضافه کرد: برنامه ریزی برای بافت های تاریخی به نحوی باشد که قبل از در معرض تخریب قرارگرفتن بناهای تاریخی عملیات مرمت وبازسازی این بناها انجام شود.
بازوند بیان کرد: برنامه ریزی برای 280 هکتار از بافتهای فرسوده بروجرد باید موجب شود تا تهدیدهای احتمالی به فرصتی برای پیشرفت و توسعه شهرستان منجرشود.
وی ادامه داد: تاکنون اقدامات مثبتی درراستای احیا بافتهای فرسوده بروجرد صورت گرفته و مورد بازدید معاون رییس جمهور نیز قرار گرفت
که مقررشد درسال جاری 70 میلیارد ریال برای احیای این بناهای تاریخی اعتبار تخصیص داده شود.
وی تعریف یک محور تاریخی در سال جاری برای بافتهای تاریخی بروجرد را ضروری عنوان کرد وگفت: در شهرستان بروجرد بایدعلاوه بر ستاد باز آفرینی، ستاد راهبردی برای احیا بافتهای فرسوده تشکیل شود ومسئولیت آن با مدیر کل میراث فرهنگی، مهندس اصلانی، شهرداری و شورای شهر باشد.
استاندار لرستان تاکید کرد: باید برنامه اجرایی برای احیای 280 هکتار بافت فرسوده بروجرد برای هردستگاه از سوی معاونت عمرانی استانداری لرستان مشخص شود و در صورتی که ضابطه بافت تاریخی مورد استقبال مردم قرار نگرفته باید مورد بررسی قرار گیرد.
بازوند بیان کرد:برای احیا بافت تاریخی و اجرایی کردن ضابطه بافتهای تاریخی باید مشوق های سرمایه گذاری تعریف وتخفیف های ویژه مثل پرداخت عوارض و پروانه رایگان داده شود.
وی افزود: این برنامه اجرایی برای بافت های فرسود باید درمدت 15 روزدرقالب برای280 هکتار بافت فرسوده بروجرد تدوین وهرسه ماه
یکبارمرور شود تا میل به سرمایه گذاری افزایش پیدا کند.
بازوند تاکید کرد: باید امتیازاتی برای مالکان بافت های فرسوده در نظر گرفته شود تا میل به سرمایه گذاری در این نقاط افزایش یابد.
6052/7190/7273
خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.