مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مدیریت پروژه های مشارکتی شهرداری شیراز گفت: سال گذشته شورای شهر شیراز در کنار بودجه شهرداری شیراز وظیفه جذب 3 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری را نیز به شهرداری واگذار کرد که جذب یک هزار میلیارد تومان آن به عهده سازمان سرمایه گذاری و مابقی به عهده سازمان ها و مناطق شهرداری گذاشته شد.
موسوی اضافه کرد: در این ارتباط سال گذشته توانستیم از یک هزار میلیارد تومان سهم سازمان در جذب سرمایه گذاری 650 میلیارد تومان را تحقق ببخشیم که یکی از این پروژهها پروژه ساخت هتل در محل سابق پروژه فدک در بولوار چمران است. بودجه پیش بینی شده برای این هتل که در 36 طبقه ساخته می شود 350 تا 400 میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از پروژههایی که سال گذشته به سرانجام رسید ساخت یک مجتمع تجاری و اداری در بولوار ستارخان با 150 میلیارد تومان اعتبار و اجرای چند پروژه مسکونی از جمله در شهرک فرهنگیان و نیز تعدادی پروژه دیگر به صورت تهاتری بود.
موسوی گفت: امسال نیز ما 3 هزار میلیارد تومان پروژه در قالب بستههای سرمایهگذاری تهیه کرده ایم و رویکردها بیشتر در حوزه گردشگری است که این پروژه ها شامل گردشگری سلامت و تفریحی، بولینگ، شهربازی و بسیاری پروژه ها در حوزه های مختلف است که آماده حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این زمینه ها هستیم.
وی ادامه داد: یکی از پروژه هایی که امسال آماده حضور سرمایه گذاران است، پروژه شهر خودرو می باشد که شامل بخش های مختلفی برای فروش و تعویض خودروهای نو و دست دوم است. این خودروها در یک مجتمع 4 طبقه و در کلاس های مختلف عرضه میشود و حتی یک طبقه آن به فروش موتورسیکلت و دوچرخه اختصاص مییابد و تمامی نیازهای مرتبط با خودروها از جمله کارواش، دفاتر بیمه، پلیس + 10، خدمات فنی و فروش قطعات لوکس، فروش اتومبیل، پمپ بنزین با پارکینگ و حتی شهربازی ترافیکی ویژه آموزش کودکان در آن دیده شده است.
موسوی تصریح کرد: محل اجرای این پروژه از محل قدیمی اراضی کارخانه سیمان در انتهای خیابان همت است و برای ساخت آن بدون درنظر گرفتن تجهیزات 120 میلیارد تومان پیش بینی شده و در انتظار حضور سرمایه گذاران در این بخش هستیم. مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری شیراز گفت: یکی دیگر از بستههای سرمایه گذاری که امسال برای حضور سرمایهگذاران آماده شده است پردیس سلامت سالمندان است که به صورت 5 ستاره برای اقامت سالمندان در محیطی مناسب به صورت ویلایی و با تمامی امکانات رفاهی ساخته میشود.
وی افزود: در این پردیس که مانند یک شهرک است هر کدام از سالمندان دارای یک واحد ویلایی است تا بتواند زندگی راحت و مرفهی داشته باشند و حتی آن ها میتوانند میهمانان خود را نیز به آنجا دعوت کنند. با توجه به این که این مکان به صورت یک کمپ با فضای سبز طراحی شده هوای این محل نیز برای سالمندان بسیار مناسب است.
به گفته موسوی، در این مجموعه در حالی که سالمندان هر کدام زندگی مستقل خواهند داشت و کارهای خود را انجام می دهند، از نظر سلامت نیز با حضور پزشکان مجرب تحت نظر هستند و در کنار تمامی این موارد برای پر کردن اوقات فراغت آن ها برنامه های روزانه، هفتگی و حتی مسافرت نیز در نظر گرفته شده و چندین پروژه ورزشی و آب درمانی هم دیده شده است.
وی ادامه داد: امسال برای اولین بار در 27 نقطه شهر شیراز در کنار گذرگاه های اصلی پمپ بنزین های خطی را طراحی کرده و در انتظار سرمایه گذار هستیم.
موسوی از طراحی و آماده سازی چندین پروژه ساخت شهر بازی با حدود 400 میلیارد تومان اعتبار برای حضور سرمایه گذاران در این بخش خبر داد.
مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری شیراز در خصوص عدم استقبال از ساخت پارک آبی شیراز گفت: در کنار پارک آبی یک آکواریوم نیز دیده شده که چندین سرمایه گذار خارجی و داخلی برای اجرای آن ها اعلام آمادگی کرده اند اما هنوز با هیچ کدام قرارداد بسته نشده است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از راه هایی که برای جذب بیشتر سرمایه گذاران به ویژه سرمایهگذاران خارجی مدنظر است استفاده از فاینانس خارجی است که بهره بسیار کمتری دارد. برای رعایت نکات حقوقی و قانونی استفاده از این اعتبارات نیز هم اکنون در حال مذاکره با یک مشاور زبده هستیم که در دادگاه لاهه هلند فعالیت دارد تا وی در زمینه تدوین قراردادها و رعایت نکات قانونی این قراردادها به عنوان وکیل شهرداری شیراز عمل کند و در آینده شاهد بروز مشکل نشویم.
موسوی گفت: پروژه های متعددی در شهرداری شیراز برای حضور سرمایه گذاران دیده شده است تا دست آن ها در هر زمینه ای که قصد سرمایه گذاری دارند باز باشد و فرش قرمزها برای سرمایه گذاران پهن است. طی این مدت پروژه های متعددی را در زمینه تامین درآمدهای پایدار برای شهرداری ایجاد کردیم و امروز بخشی از درآمد پایدار شهرداری مربوط به پروژه های سرمایه گذاری است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 675244
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.