اصلاح‌طلبان همدان پس از شکست ناشی از اختلاف در انتخابات مجلس شورای اسلامی،در انتخابات شوراهای شهر همدان دست وحدت داده و لیست مشترک دادند.نتیجه این همبستگی کسب سهم بیشتر از کرسی‌ها‌ی شورای شهر همدان شد.

به گزارش ایلنا همدان یکی از شهرهایی است که لیست اصلاح‌طلبان بیشترین توفیق را نسبت به سایر جریان‌های سیاسی داشت و پنج نفر از لیست امید در ترکیب یازده نفره اعضای شورای همدان قرار گرفتند و حسرت خوردند که با کمی تلاش بیشتر و خودباوری شاید سرنوشت دیگری برای شهر رقم زده بودند.

البته حالا لابی‌ها شروع شده است. شبیه تابستان ۹۲ تهران که یاران قالیباف توانایی بیشتری در همراه کردن ورزشکاران شورای شهر داشتند و با اختلاف یک رای مدیریت شهری خود را چهار سال تمدید کردند، شاید این بار هم اصولگرایان همدان  بتوانند آرای پراکنده پنج نامزد دیگر را متحد کنند. هر چه باشد همدان از جمله استان‌هایی است که در آن رای خوبی به روحانی داده نشد و حاجی‌بابایی نیز در سال‌های اخیر از جمله چهره‌های مطرح تخریب دولت در استان است.

به نظر می‌رسد شهرداری همدان نیز باید به زودی صندلی خود را به فرد دیگری بدهد. لااقل شکست اعضای دوره فعلی شورا نشان از تمایل مردم همدان برای تغییر است. رضا میرزایی که خود را در تبلیغات «رئیس شورا» معرفی کرده بود در انتخابات نوزدهم شد و علی رضایی و علی اکبر نظری، سید احمد حسنی حلم، حمید رضا طبی مسرور، رضا غلامی خجسته، سید مجید موسوی به ترتیب در رتبه های۳۶، ۳۲، ۳۰، ۲۷، ۲۳، ۴۵ قرار گرفتند و محمد علی پرزاد نیز انصراف داد.

در میان احزاب و گروه‌ها بیشترین اقبال به لیست اصلاح‌طلبان بود. ابرهیم مولوی، علی فتحی، حمید بادامی، رضوان سلماسی و مریم روان‌بخش پنج اصلاح‌طلب شورای شهر همدان هستند که قاعدتا باید فراکسیون اکثریت را در شورای همدان تشکیل دهند. همه یازده عضو لیست امید در انتخابات شورای شهر همدان در میان بیست نامزد نهایی انتخابات قرار گرفتند و در واقع بیشترین رای لیستی، به این افراد داده شد. (پنج نفر اصلی و پنج نفر علی‌البدل) البته حزب اراده ملت در همدان، اگرچه در لیست هم دو نامزد اختصاصی داشت ولی بصورت جداگانه هم چند نامزد خود را به میدان آورد که البته اقبالی به دست نیاورد و نامزدهای اختصاصی آنان حتی در میان صد نامزد نهایی قرار نگرفتند.

علی‌ رحیمی‌فر، نرگس نوراله‌زاده و اکبر کاووسی، سید مسعود عسگریان و نیز حسین قراباغی هم در دو فهرست جداگانه اصولگرایان (نهاد خدمت و جبهه پیروان) قرار داشتند. در واقع از هر فهرست سه نفر وارد شورا شد و نوراله‌زاده گزینه مشترک دو فهرست اصولگرایان بود. البته رسانه‌های نزدیک به اصولگرایان تندرو در همدان دل خوشی از حسین قراباغی عضو فعلی شورای همدان ندارند و در تحلیل‌های خود تلویحا وی را به خاطر هزینه‌های بالای تبلیغاتی به مسائلی متهم می‌کنند.

 کامران گردان هم تنها نامزد مستقل عضو این دوره شورای شهر است که البته گرایشی نزدیک به دولت دارد و اگرچه بصورت مستقل رای آورد ولی در روزهای گذشته ارتباط خوبی با فراکسیون اصلاح طلبان داشته و بعید نیست با حضور او، چنته اصلاح‌طلبان برای مدیریت شهری قوی‌تر شود. در برخی محافل شنیده می‌شود که مولوی گزینهٔ جدی ریاست شورای شهر همدان از جانب فراکسیون امید است و احتمالا این کرسی به او تعلق گیرد.

عسگریان نیز دیگر گزینه‌ای است که برای ریاست شورای شهر همدان رایزنی‌هایی کرده است. او که سرلیست اصولگرایان میانه‌رو (جبهه پیروان) بود و شورای سوم او را به عنوان شهردار همدان انتخاب کرده بود، نیم نگاهی هم به حضور در شهرداری همدان دارد. اما خروج او از شورای شهر باعث تغییر ترکیب شورای شهر خواهد شد. جواد گیاه‌شناس از فعالان سیاسی همدان و عضو حزب مردمسالاری به خاطر مواضع صریحی که در ایام انتخابات داشت با مشکلاتی مواجه شد و اصولگرایان حملات تند و سازماندهی شده علیه او به راه انداختند و بعید است اصولگرایان اجازه دهند با حضور او در شورای شهر، جبهه اصلاح‌طلبان به هفت نفر از یازده نفر برسد.

مهدی مجیدی، مجید درویشی، عباس صوفی (هر سه از مدیران شهرداری همدان) محمدرضا الیاسی و حمیدرضا طبی‌مسرور (اعضای سابق شورای شهر)، علی اصغر علیقارداشی از چهره‌های اصلاح‌طلب استان، محمدی راستی شهردار فعلی فامنین، و علیرضا امامی شهردار اسبق ملایر نیز از جمله گزینه‌های مطرح برای شهرداری همدان هستند.

جدول زیر اسامی و گرایش منتخبین پنجمین دوره شورای شهر همدان را نشان می‌دهد:

رتبه

 

نام

لیست

وضعیت

 

۱

حمید بادامی

لیست امید

عضو اصلی

۲

علی رحیمی‌فر

نهاد خدمت

عضو اصلی

۳

سیدمسعود عسگریان

جبهه پیروان

عضو اصلی

۴

حسین قراباغی

جبهه پیروان

عضو اصلی

۵

نرگس نوراله‌زاده

نهاد خدمت

عضو اصلی

۶

ابراهیم مولوی

لیست امید

عضو اصلی

۷

مریم روان بخش

لیست امید

عضو اصلی

۸

علی فتحی

لیست امید

عضو اصلی

۹

کامران گردان

مستقل نزدیک به اصلاح‌طلبان

عضو اصلی

۱۰

رضوان سلماسی

لیست امید

عضو اصلی

۱۱

اکبر کاوسی

نهاد خدمت

عضو اصلی

۱۲

جواد گیاه‌شناس

لیست امید

عضو علی‌البدل

۱۳

سیدافشین ابی ابراهیمی

لیست امید

عضو علی‌البدل

۱۴

احمد حسین فلاحی

نهاد خدمت

عضو علی‌البدل

۱۵

سعید دینی

لیست امید

عضو علی‌البدل

۱۶

حمید خاورزمینی

لیست امید

عضو علی‌البدل

۱۷

اسداله نقدی

لیست امید

عضو علی‌البدل

۱۸

رضا میرزایی

مستقل

عضو علی‌البدل

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.