محمد ابراهیم الهی تبار روز سه شنبه در شورای راهبردی جمعیت و شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان همدان بیان کرد: با توجه به موالید، مرگ و میر و مهاجرت جمعیت استان همدان نسبت به سرشماری سال 90 کاهش یافته که این کاهش زنگ خطر جدی برای نرخ جمعیت همدان است.
وی تاکید کرد: عواملی نظیر تلاش برای کسب فرصت های شغلی، کاهش تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری، بالا رفتن سن ازدواج و ترجیح به ادامه زندگی مجردی در افزایش مهاجرت و کاهش نرخ جمعیت استان موثر بوده است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان تصریح کرد: این استان بیشترین نرخ کاهش جمعیت را در کشور به خود اختصاص داده است.
الهی تبار افزود: میزان مهاجرت در پنج سال گذشته به قدری بالا بوده که می توان عنوان کرد یک شهرستان از استان همدان حذف شده است.
وی بیان کرد: حفظ نکردن منابع خدادادی در روستاها در سال های گذشته روستاییان را دچار مشکل بیکاری و سپس مهاجرت کرد.
به گزارش ایرنا معاون استاندار همدان اضافه کرد: پرداخت تسهیلات زودبازده هم تبدیل به ثروت نشد بلکه تورم را با خود همراه داشت.
وی تاکید کرد: باید یک کار پژوهشی کارشناسی شده در ارتباط با وضعیت جمعیت استان انجام شود.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان بیان کرد: در حالیکه باید افزایش نرخ باروری استان در دستور کار قرار گیرد ولی شاهد تغییر در نرخ جمعیت مولید و کاهش جمعیت بانوان هستیم.
الهی تبار افزود: سیاست های کلی جمعیت باید به شکل بومی شده در استان اجرایی شود و در این باره دستگاههای مسوول یک ماه مهلت دارند برنامه های خود را ارائه دهند.
وی بیان کرد: پیشنهاد استان همدان در زمینه زیر پوشش بیمه قرار گرفتن درمان ناباروری در سطح کشوری مطرح و شده و مورد تأیید و اجرا قرار گرفت.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.