به گزارش روابط عمومی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ، دکتر جلال‌الدین امیری افزود: تب کریمه کنگو یک بیماری منتقله از دام به انسان است که در نتیجه تماس با دام آلوده ایجاد می‌شود.
وی تصریح کرد: هیچ مورد مشکوک انسانی مبتلا به این بیماری گزارش نشده است بنابراین جای هیچ‌گونه ترس و وحشتی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در صورتی‌که مردم برای تهیه گوشت مصرفی خود به مراکز معتبر مراجعه کنند این اطمینان را به آنها می‌دهیم که به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا نخواهند شد افزود: سیستم بهداشت و درمان استان همیشه نسبت به چنین بیماری‌هایی حساس بوده و به طور حتم نخواهیم گذاشت از این پس نیز موردی به این بیماری مبتلا شود.
معاون بهداشتی دانشگاه از مردم خواست تا از مصرف گوشت به صورت نیمه خام به شدت پرهیز کرده و برای تهیه گوشت به مراکز معتبر و مورد تأیید دامپزشکی مراجعه کنند.
وی اظهار کرد: دامپزشکی نیز در کنترل و پیشگیری از این بیماری به خوبی عمل کرده و گوشت‌ها را در شرایطی مطمئن همراه با برچسب سلامت دامپزشکی به مردم ارائه می‌کند.
امیری تصریح کرد: از آنجا که عامل بیماری به سرما و گرما حساس است بنابراین با اقدامات بهداشتی که پیش از ورود آن به بازار صورت گرفته و 24 ساعت در دمای سرد نگهداری می‌شود، اطمینان گوشت مصرف تضمین می‌شود.
وی به اهمیت آموزش و آگاهی‌بخشی پرسنل و مردم در زمینه پیشگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو اشاره کرد و گفت: آموزش‌های عمومی را در اختیار پرسنل و در تمامی مراکز فعال خانه‌های بهداشت گذاشته‌ایم همچنین طی جلسه مشترکی که با دامپزشکی داشتیم هماهنگی‌های لازم را انجام داده و برنامه‌هایمان را مرور کرده‌ایم.
معاون بهداشتی دانشگاه در تشریح بیماری تب کریمه کنگو اظهار کرد: این بیماری با تب و خونریزی از نقاط مختلف بدن همراه است و در صورت تشخیص و درمان به موقع می‌توان آن را کنترل کرد.
وی عنوان کرد: این بیماری بسیار خطرناک است اما باید بدانیم که ابتلا به آن برابر با مرگ نیست و می‌توان با تشخیص و درمان زودهنگام از خطرات آن پیشگیری کرد.
گفتنی است تولید گوشت قرمز در استان همدان سالیانه 28 هزار تن است که 3.5 درصد از تولید کشور و رتبه 11 را به خود اختصاص داده است.
همچنین استان همدان سالیانه 48 هزار تن تولید گوشت مرغ دارد و در این بخش رتبه 16 تولیدات کشور و در ارتباط با تخم مرغ میزان تولید 14 هزار تن است که 1.5 درصد از تولید کشور و رتبه 14 کشوری را دارد.
370 هزار راس گاو و گوساله اصیل و بومی و یک میلیون و 400 هزار رأس گوسفند و 300 هزار راس بز و بزغاله در استان همدان وجود دارد که ظرفیتی بالا در تولید محصولات گوشتی و لبنی در استان فراهم کرده است.
استان همدان یکی از استان های مطرح در تولید علوفه های مرغوب کشور است و این مزیت استان همدان را از نظر تولید گوشت و شیر در سطح بالایی قرار داده است
7523/6993
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.