به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی فرمانداری شهرستان همدان علی تعالی در نشست شورای هماهنگی ترافیک گفت: طرح یک طرفه شدن خیابان پاستور که به صورت موقت از 20 اردیبهشت در ساعاتی از روز اجرا می شود در کاهش ترافیک این خیابان و میدان آرامگاه بوعلی بسیار موثر و موفق بوده است.
وی با اشاره به بررسی کارشناسی به عمل آمده و بازخورد مثبت اجرای این طرح افزود: طرح موقت تا 5 خرداد اجرا می شود و از ششم خرداد ماه این طرح به طور دائم در تمام ساعات شبانه روز اجرا می شود و خیابان پاستور از میدان آرامگاه بوعلی به سمت چهار راه پاستور یکطرفه می شود.
فرماندار همدان اضافه کرد : بررسی عملکرد کوچه های منشعب از این خیابان و خیابانهای مجاور طرح نیز در دستور کار شورای ترافیک قرار دارد تا تطابق ترافیکی لازم در این خصوص انجام شود.
تعالی خواستار اطلاع رسانی و اجرای الزامات حاشیه ای این طرح توسط شهرداری با هماهنگی پلیس راهور شد و افزود : جانمایی و تعیین مسیر تردد خطوط حمل و نقل عمومی نیز در این طرح باید انجام شود.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان نیز اگفت: 17 میلیارد و 57 میلیون ریال اعتبار به منظور خرید تجهیزات کنترل ترافیک و بهبود عبور و مرور در شهر همدان اختصاص یافته است که این اعتبارات از محل تملک دارایی های سرمایه ای استان و ماده 23 جرایم رانندگی است.
رضا زمانی با بیان اینکه هم اکنون 96 دستگاه دوربین پایش تصویری و ثبت تخلف در سطح شهرستان همدان فعال است افزود : مقرر شد 23 دستگاه جدید توسط شهرداری خریداری و با اولویت نقاط حادثه خیز شهری به شبکه موجود متصل شود.
رئیس پلیس راهور استان نیز با اشاره به آمار تصادفات استان و مقایسه آن با میانگین های کشوری گفت: آمار تعداد تصادف های منجر به فوت در استان بالاست و در این راستا پنج نقطه حادثه خیز در شهر همدان شناسایی شده است.
سرهنگ علی فکری افزود : این نقاط شامل بلوار های سردار شهید همدانی، شهید احمدی روشن، شهید مطهری حدفاصل پل رسالت تا تقاطع مزدقینه، آیت اله نجفی حدفاصل پل فرهنگیان تا تقاطع شهید قهاری سعید و میدان امام حسن تا سه راهی سد اکباتان است.
وی سهم عابر پیاده را در آمار کشوری تصادفات 46 درصد اعلام و اظهار کرد: در استان همدان 59 درصد تصادفات سهم عابر پیاده است که لازم است با فرهنگ سازی و سایر اقدامات مورد نیاز این درصد کاهش یابد.
وی افزود : سهم راننده در تصادفات کشور 19 درصد و در تصادفات استان 11 درصد به ثبت رسیده و در بخش راکبان موتور سیکلت نیز سهم کشور 35 در صد و سهم استان 30 درصد است.
سرهنگ فکری تصریح کرد : در سطح کشور آمار متوفیان در صحنه تصادف 32 درصد و در سطح استان این میزان 22 درصد است.
پیش از این طرح یک طرفه شدن خیابان پاستور به صورت موقت از 20 اردیبهشت در ساعاتی از روز اجرا می شد.
2087/1181
تنظیم کننده: زهرا پیرنیا ** انتشاردهنده: الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.