به گزارش ایرنا حجت الاسلام احد آزادی خواه روز جمعه پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات می تواند آینده جوانان را تعیین و ترسیم و موانع و مشکلات اقتصادی، معیشتی، اجتماعی و سیاسی را از کشور بردارد.
وی افزود: این حضور گسترده و حداکثری می تواند کشور را به سمت رونق بیشتر و تعالی و تکامل برای جوانان ایران اسلامی به حرکت درآورد.
وی تاکید کرد: بر تک تک آحاد مردم واجب است که در این انتخابات حضور پیدا کنند و دیگران را نیز به حضور حداکثری در انتخابات تشویق و ترغیب کنند.
حجت الاسلام آزادی خواه به تاثیر مستقیم انتخابات در آینده کشور اشاره کرد و گفت: ما مشکلاتی و موانعی در کشور داریم که انتخابات می تواند ما را در حل این مشکلات کمک کند.
شهردار ملایر نیز انتخابات را بهترین شیوه برای انتقال قدرت دانست و افزود: هدف از مشارکت سیاسی این است که مردم سرنوشتشان را خودشان تعیین کنند و می توانند کاندیدایی را انتخاب کنند که بهتر اهداف آنها را برآورده کند.
علیرضا رضایی با بیان اینکه فرآیند انتخابات در کشور ما تاکنون به خوبی انجام شده، اظهار کرد: حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای اثبات کننده مشروعیت بالای نظام سیاسی است.
وی افزود: پیامد مهم بالا بودن مشروعیت سیاسی این است که دولت در پیگیری اهدافش در عرصه سیاست داخلی و خارجی از پشتوانه محکمی برخوردار است و این پشتوانه را از طریق همین مشارکت سیاسی و حداکثری مردم در انتخابات بدست می آورد.
امروز(جمعه) در حدود یک هزار و 370 شعبه اخذ رای در استان همدان آغاز شد و 20 هزار تن کار اجرایی انتخابات را عهده دار هستند.
طبق آخرین آمار دریافتی از سرشماری نفوس و مسکن سال 95، یک میلیون و 288 هزار نفر معادل 74 درصد مردم استان همدان شرایط لازم برای حضور در پای صندوق های رای دارند که حدود 34 هزار و 600 نفر در این استان رای اولی هستند و برای اولین بار در انتخابات 29 اردیبهشت ماه در انتخابات حضور می یابند.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.